Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Na jaki okres opracowuje się indywidualny program zajęć dla dzieci w grupie rewalidacyjno-wychowawczej z niepełnosprawnością głęboką?
Na podstawie § 11 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 23 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim (Dz. U. z 2013 r., poz. 529), dla każdego uczestnika zajęć rewalidacyjno - wychowawczych opracowuje się indywidualny program zajęć, a także nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym na podstawie dokumentacji zajęć, w tym indywidualnego programu zajęć, nauczyciele prowadzący zajęcia dokonują okresowej oceny funkcjonowania uczestnika zajęć oraz w razie potrzeby modyfikują indywidualny program zajęć. Wynika z tego, że program jest ustalany zasadniczo na okres dłuższy niż trwanie jednego roku szkolnego, a z powodu braku ustalenia okresu jego "obowiązywania", program należy opracować na cały przewidywany czas korzystania z zajęć w danej jednostce oświatowej, wynikający z treści orzeczenia o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, zgodnie z § 16 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 7 września 2017 r. w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 1743 ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy jest akt prawny dotyczący zawartości teczki wychowawcy w edukacji wczesnoszkolnej oraz w klasach starszych?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy można wydłużyć etap edukacyjny uczniowi 3 klasy gimnazjum, który realizuje obowiązek szkolny w ośrodku rehabilitacyjno - edukacyjno - wychowawczym? Uczeń z autyzmem i upośledzeniem umysłowym w stopniu znacznym.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jestem świeżo upieczonym dyrektorem zespołu szkół (szkoła podstawowa, technikum, szkoła branżowa). Bardzo proszę o informację, jakie zarządzenia dyrektora powinny zostać wprowadzone we wrześniu tego roku na rok szkolny 2021/2022. Proszę o podanie przykładowych zarządzeń.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy można przyjąć do klasy pierwszej 5-latka? Posiada pozytywną opinie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Dot. procedury spełniania obowiązku szkolnego poza szkołą - w pobranym dokumencie w sekcji VII pkt 44 i 45 wydają się być urwane, tak jakby część tekstu została usunięta.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe