Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy można wydłużyć etap edukacyjny uczniowi 3 klasy gimnazjum, który realizuje obowiązek szkolny w ośrodku rehabilitacyjno - edukacyjno - wychowawczym? Uczeń z autyzmem i upośledzeniem umysłowym w stopniu znacznym.
Podstawa prawna:
1) Art. 22 ust. 2 pkt. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.),
2) Rozporządzenie MEN z 12.02.2002 r. (ze zm.) w sprawie ramowych planów nauczania (...)
3) ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych:
§ 5
1. Dla uczniów niepełnosprawnych oraz uczniów szkół w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich można przedłużyć okres nauki na każdym etapie edukacyjnym o jeden rok, zwiększając proporcjonalnie wymiar godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych.
2. Decyzję o przedłużeniu okresu nauki uczniowi niepełnosprawnemu podejmuje rada pedagogiczna, po uzyskaniu pozytywnej opinii zespołu, którego zadaniem jest planowanie i koordynowanie udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej, o którym mowa w przepisach w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, oraz zgody rodziców ucznia.
3. Decyzję o przedłużeniu okresu nauki uczniowi szkoły w zakładzie poprawczym lub schronisku dla nieletnich podejmuje dyrektor szkoły, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej.
4. Decyzje, o których mowa w ust. 2 i 3, podejmuje się nie później niż:
1) w przypadku szkoły podstawowej – do końca lutego danego roku szkolnego odpowiednio w klasie III i klasie VI;
2) w przypadku gimnazjum oraz szkoły ponadgimnazjalnej – do końca lutego w ostatnim roku nauki w gimnazjum lub szkole ponadgimnazjalnej.
§ 8
1. Przepisy rozporządzenia stosuje się począwszy od dnia 1 września 2012 r. w klasach I i IV szkoły podstawowej, klasie I gimnazjum, klasie I szkół ponadgimnazjalnych: zasadniczej szkoły zawodowej, liceum ogólnokształcącego, technikum, szkoły policealnej i szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi oraz w klasie wstępnej liceum ogólnokształcącego z oddziałami dwujęzycznymi.
Oznacza to, że w ostatniej klasie można przedłużyć uczniowi okres nauki, ale dopiero od 1.09.2014 r. do tego czasu obowiązuje przepis z rozporządzenia poprzedniego (tj. z 2002 r.)
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy po powierzeniu innemu nauczycielowi stanowiska dyrektora placówki na pierwszą 5-letnią kadencję należy kogoś poinformować? Jakie instytucje należy poinformować o zmianie dyrektora szkoły?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- W szkole niepublicznej specjalnej funkcjonują niewielkie klasy złożone z uczniów z tą samą niepełnosprawnością. Czy istnieje możliwość dokonania zmiany w trakcie roku szkolnego i utworzenia klasy łączonej I i II złożonej z dzieci z autyzmem, której liczebność nie przekracza 4 dzieci? Czy potrzebna jest uchwała rady czy zarządzenie dyrektora do tworzenia klasy? Czy należy zgłosić do kuratorium fakt połączenia oddziałów? Czy nadal prowadzone są dzienniki osobno dla każdego z oddziałów?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jakie są konsekwencje braku klasyfikacji śródrocznej ucznia w szkole ponadgimnazjalnej? Rada pedagogiczna biorąc pod uwagę obecności nieusprawiedliwione nie wyraziła zgody na egzaminy klasyfikacyjne. czy uczeń jest dalej uczniem szkoły? Czy dyrektor może po uchwale RP i zasięgnięciu opinii SU może podjąć decyzję o skreśleniu ucznia?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Matka ucznia klasy II SP zwróciła się z prośbą o przeprowadzenie wcześniejszej klasyfikacji ucznia i wydanie świadectwa na dzień 1 czerwca 2010r.w związku z wyjazdem dziecka za granicę ( Niemcy) na pobyt stały. Proszę o podanie procedury przeprowadzenia klasyfikacji i podstawy prawnej związanej z powyższym problemem.
- Regulamin ZFŚS przewiduje dwukrotną wypłatę środków w grudniu oraz w czerwcu. Czy emeryci i renciści mają prawo do otrzymania dofinansowania do tzw. indywidualnych form wypoczynku (czerwiec) jeśli w regulaminie zapisano „Pracownik otrzymuje dofinansowanie do indywidualnych form wypoczynku pod warunkiem wykorzystania nieprzerwanego urlopu w wymiarze co najmniej 14 dni”? Czy ten zapis jest zgodny z literą prawa?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe