Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Wprowadziliśmy dziennik elektroniczny. Czy można zróżnicować wagę ocen?
Obowiązujące przepisy nie przewidują stosowania „zróżnicowania wagi ocen”. Na podstawie art. 44b ust. 5 pkt 1, ust. 6 pkt 1 i 3, ust. 8 pkt 1 i 2 oraz ust. 10 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz.U. z 2019 r., poz. 1481 szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego określa statut szkoły. Ocenianie osiągnięć edukacyjnych i zachowania ucznia odbywa się w ramach oceniania wewnątrzszkolnego, które ma na celu informowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i jego zachowaniu oraz o postępach w tym zakresie. Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych niezbędnych do otrzymania przez ucznia poszczególnych śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz ustalanie ocen bieżących i śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych. Nauczyciele na początku każdego roku szkolnego informują uczniów oraz ich rodziców o wymaganiach edukacyjnych niezbędnych do otrzymania przez ucznia poszczególnych śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych, wynikających z realizowanego przez siebie programu nauczania oraz o sposobach sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów. Jeżeli statut szkoły nie przewiduje stosowania „zróżnicowania wagi ocen” lub o stosowaniu takiego oceniania na początku roku szkolnego nie informował nauczyciel, nie można wprowadzać takiego mechanizmu oceniania jako nieobowiązującego w danej szkole.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy ocena śródroczna może być wyrażona stopniem z plusem/minusem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dziecko w I kl. szkoły podstawowej niepełnosprawność intelektualna w stopniu znacznym-nauczanie indywidualne,
czy może być dopisane do oddziału edukacyjno-terapeutycznego (dziennik) gdzie mamy dzieci z gimnazjum i nauczyciel z tego oddziału realizuje z nim zajęcia indywidualne, czy dziecko to powinno być dopisane do oddziału gdzie jest szkoła podstawowa, a mimo to nauczyciel inny niż pracujący w tym oddziale może realizować z nim zajęcia indywidualne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy związki zawodowe mogą nie zatwierdzić funduszu socjalnego? Jak postąpić w takiej sytuacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry, bardzo proszę o przykłady dokumentacji szkoły w związku z opinia ucznia o zindywidualizowanej ścieżce edukacyjnej. Jakie dokumenty, zgody powinny być w teczce ucznia o realizacji zindywidualizowanej ścieżki.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy mogę podzielić dwie klasy czwarte (14 i 22 uczniów) na dwie grupy: zaawansowaną i mniej zaawansowaną? Poproszę o podstawę prawną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe