Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciela po ukończonym studium nauczycielski w zakresie nauczania początkowego (ukończył oligofrenopedagogikę) mogę zatrudnić jako wspomagającego w grupie sześciolatków?
Odpowiedź jest oparta na informacjach zawartych w pytaniu i w świetle zapisów aktualnie obowiązującego rozporządzenia z 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli. Przygotowywane jest nowe rozporządzenie, które ma obowiązywać od 1 września 2023 r. i wówczas należy ponownie zbadać sytuację nauczyciela.
Zgodnie z § 7 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U. z 2020 r., poz. 1309) w szkołach podstawowych (w tym z oddziałami przedszkolnymi), w których kształceniem specjalnym są objęci uczniowie posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na autyzm, w tym zespół Aspergera, lub niepełnosprawności sprzężone, albo inne niepełnosprawności, zatrudnia się dodatkowo nauczycieli posiadających kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia uczniów niepełnosprawnych (tzw. wspomagający).
Zgodnie z § 2 pkt 13 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. z 2020 r., poz.1289 z późn. zm.) ukończenie zakładu kształcenia nauczycieli (SN) w specjalności oligofrenopedagogika jest równoznaczne z ukończeniem zakładu kształcenia nauczycieli (SN) w zakresie nadającym kwalifikacje do pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną.
Kierując się zapisami zawartymi w pytaniu można zatrudnić nauczyciela jako wspomagającego w grupie sześciolatków.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciele w przedszkolu niepublicznym mają w obowiązku prowadzenie dzienników zajęć, dokonywania wpisów z przeprowadzonych zajęć oraz wpisywania w nim obecności dzieci?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przypadku wypowiedzenia stosunku pracy na podst. art. 27 ust. 1 Karty Nauczyciela przysługuje nauczycielowi odprawa na podstawie ustawy z dnia 13 marca 2003 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn nie dotyczących pracowników, w sytuacji opisanej poniżej:
- nauczyciel zatrudniony w szkole na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony w niepełnym wymiarze czasu pracy,
- w uzasadnieniu wypowiedzenia - zmiany organizacyjne np. zmniejszenie liczby oddziałów w szkole.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor ma obowiązek zgłosić wyjazd na 3 dniową wycieczkę uczniów jako formę wypoczynku?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy te zapisy w statucie są zgodne z przepisami: 1. "„6” oznacza, że wiadomości ucznia wyraźnie wykraczają poza poziom osiągnięć edukacyjnych" i 2. "Prace pisemnie ucznia, dokumentację egzaminu klasyfikacyjnego, poprawkowego lub inną dokumentację dotycząca oceniania udostępnia się uczniowi i jego rodzicom do wglądu wyłącznie na terenie Szkoły".
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Klasa IV SP w roku szk. 2012/2013 oprócz wiodącego języka angielskiego w wymiarze 9 godzin w cyklu uczy się drugiego języka obcego - niemieckiego w wymiarze 6 godzin w cyklu (za zgodą Rady Rodziców). Moje pytania:
1. Z czego wynika realizacja języka obcego w wymiarze co najmniej dwóch godzin w tygodniu?
2. Czy drugi język obcy w tegorocznej klasie IV staje się obowiązkowym?
3. Jak wygląda sprawa realizacji podstawy programowej z drugiego języka obcego w IV klasie, czy nauczyciel musi wypracować jakieś minimum godzin w cyklu i z czego to wynika?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe