Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Witam serdecznie Nadal będę drążyła temat poziomu języków obcych w szkole ponadgimnazjalnej. Z Państwa poprzedniej odpowiedzi wywnioskowałam że: uczeń, który ukończył gimnazjum z nauką języka np angielskiego na poziomie III0 (założenie że jest bardzo dobry) może decyzją dyrektora (po wcześniejszej diagnozie) kontynuować naukę na poziomie rozszerzonym (prawda?) (przez poziom rozszerzony rozumiem treści z tego poziomu oraz odpowiednią liczbę godzin przeznaczoną na naukę na poziomie rozszerzonym). Idąc tym tokiem rozumowania uczeń, który ukończył gimnazjum z językiem na poziomie III1 może kontynuować naukę na poziomie podstawowym (bo jest bardzo słaby). W takim przypadku należy jemu obniżyć wymagania (adekwatne do umiejętności). Cały czas nie jest dla mnie jasne na jakim ten uczeń jest poziomie (zapis w dokumentacji), bo realizuje treści z podstawy co w takim razie zrobić z ilością godzin?? Jedynie z puli podstawowej czy powiększonej o rozszerzenie? Gdyby czytać rozporządzenie wprost to by oznaczało, że każdy uczeń w Polsce realizuje przynajmniej jeden język na poziomie rozszerzonym (czyli każda szkoła musi to zagwarantować). Wiemy jednak, że są klasy w szkołach, które nie proponują nauki języków na poziomie rozszerzonym. Proszę o interpretacje.
Dla uczniów ważny jest poziom nauczania języka ze względu na rozwój kompetencji językowych. Szkoła na podstawie dokumentacji ucznia przydziela go do właściwej grupy (w tym przypadku do IV.1). Jeśli uczył się na wcześniejszym etapie języka angielskiego, ale mimo to ma duże trudności, należy zweryfikować jego możliwości np. poprzez przeprowadzenie testu sprawdzającego wiedzę i umiejętności i przenieść go do grupy o zbliżonym poziomie nauczania. Takie rozwiązanie sugerowałam wcześniej, ponieważ zarówno dla grupy uczniów o wyższym poziomie nauczania, jak i dla samego ucznia takie rozwiązanie wydaje się najkorzystniejsze (a także możliwe). Szczegóły takiego postępowania powinny być uregulowane w statucie szkoły.
Podstawa prawna:
1. Rozporządzenia MEN z 27.08.2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół.
2. Rozporządzenie MEN z 30.04.2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zm.).
3. Rozporządzenie MENiS z 20.02.2004 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do szkół publicznych oraz przechodzenia z jednych typów szkól do innych (ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy od września 2019 r uległo zwiększeniu wynagrodzenie dyrektora przedszkola niepublicznego? Do jakiej kwoty można pokryć to wynagrodzenie z dotacji oświatowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy arkusz ocen o symbolu MEN-I/40/2 jest taki sam dla uczniów branżowej szkoły I stopnia będących absolwentami gimnazjum i szkoły podstawowej? Oczywiście chodzi mi o uczniów, którzy przyszli do ww. szkoły 1 września 2019 r.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy liczby dni urlopu wypoczynkowego dla nauczyciela zatrudnionego w szkole na stanowisku niepedagogicznym w trybie art. 15 ust. 6 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2019 r. poz. 1148 z późn. zm.), był zatrudniony w okresie od 1.12.2019 r. - 31.05.2020 r..Szkoła jest placówką feryjną. Zatrudniony był przez 2 miesiące na 0,40 etatu, przez 4 miesiące 0,12 etatu? Ile powinno być urlopu wypoczynkowego? Czy w okresie ferii zimowych wykorzystuje 10 dni proporcjonalnie do wymiaru etatu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy można powierzyć nauczycielowi wychowawstwo w dwóch oddziałach? Chodzi o edukację wczesnoszkolną. Czy dyrektor może pełnić funkcję wychowawcy klasy? Jeśli tak, to na jakich warunkach (zasadach, kto o tym decyduje itp.)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor przedszkola w czasie strajku pracował z dziećmi od godziny 6:30 do 16:30 czy należą mu się nadgodziny za ten czas pracy? Tygodniowy wymiar godzin pracy wg arkusza wynosi 8 godzin dydaktycznych, pensum 23 godziny tygodniowo.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe