Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Witam, mam pytanie dotyczące klasyfikacji ucznia.Czy frekwencję ucz. rozliczamy miesiecznie (chodzi o 50% obecności na danych zajeciach)czy w systemie półrocznym?bo są dwie różne opinie?czy klasyfikujemy ucz., który nie ma 50%obecności na zajęciach, ale ma oceny z danego przedmiotu, które umożliwiają wystawienie mu oceny. Wszystkie nieobecności ucznia są usprawiedliwione.Pozdrawiam
Frekwencję rozlicza się zgodnie z okresem klasyfikacji, czyli tak, jak mówią zapisy statutu w danej szkole (§ 11 ust. 3 rozporządzenia z 30.04.07 r.).
Ponadto z przepisów jednoznacznie wynika, że uczeń może nie być klasyfikowany z jednego, kilku albo wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli brak jest podstaw do ustalenia śródrocznej lub rocznej oceny klasyfikacyjnej z powodu nieobecności ucznia na zajęciach edukacyjnych przekraczającej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w szkolnym planie nauczania.
Oznacza to, że jeśli w szkole odbywa się śródroczna klasyfikacja raz (p. statut), ucznia można nie klasyfikować jedynie wówczas, gdy brak jest podstaw: brak ocen – spowodowany wysoką absencją na zajęciach uniemożliwiającą klasyfikowanie. Jeśli natomiast uczeń posiada oceny mimo niskiej frekwencji, należy go klasyfikować.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zm.).
§ 11. 3. Klasyfikację śródroczną uczniów przeprowadza się co najmniej raz w ciągu roku szkolnego, w terminach określonych w statucie szkoły.
§ 17. 1. Uczeń może nie być klasyfikowany z jednego, kilku albo wszystkich zajęć
edukacyjnych, jeżeli brak jest podstaw do ustalenia śródrocznej lub rocznej
(semestralnej) oceny klasyfikacyjnej z powodu nieobecności ucznia na zajęciach
edukacyjnych przekraczającej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w szkolnym planie nauczania.
2. Uczeń nieklasyfikowany z powodu usprawiedliwionej nieobecności może zdawać
egzamin klasyfikacyjny.
3. Na wniosek ucznia nieklasyfikowanego z powodu nieusprawiedliwionej nieobecności lub na wniosek jego rodziców (prawnych opiekunów) rada pedagogiczna może wyrazić zgodę na egzamin klasyfikacyjny.
(…)
9. Egzamin klasyfikacyjny przeprowadza się nie później niż w dniu poprzedzającym dzień zakończenia rocznych zajęć dydaktycznowychowawczych. Termin egzaminu klasyfikacyjnego uzgadnia się z uczniem i jego rodzicami (prawnymi opiekunami).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak numeruje się protokoły z posiedzeń Rad Pedagogicznych, czy w roku kalendarzowym, czy szkolnym? Jaka jest podstawa prawna? Czy można protokołować komputerowo czy musi być ręcznie?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jakie zapisy powinny zostać dodane do statutu liceum, do którego zostaną włączone klasy trzecie gimnazjum?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o podanie wzoru Szkolnego Programu Wychowawczo-Profilaktycznego dla szkoły podstawowej.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Dotyczy szkoły niepublicznej: 1. Czy dzieci uczęszczające do tzw. klasy 0 muszą mieć oddzielną świetlicę, czy mogą być połączone z innymi dziećmi z klas 1-3?; 2. Czy maksymalna liczebność grupy świetlicowej może być większa niż 25, jeśli taki zapis zostanie uwzględniony w dokumentacji świetlicy - czy wystarczy żeby to był regulamin świetlicy?; 3. Czy kadra prowadząca świetlicę musi mieć uprawnienia pedagogiczne jak wychowawcy w świetlicy szkoły publicznej, czy organ prowadzący może sam określić wymagania i wykształcenie?; 4. Czy dziennik świetlicy musi zawierać informację o godz. przyjścia i opuszczenia świetlicy, czy wyłącznie obecność na poszczególnych lekcjach? Dziecko do świetlicy z reguły nie musi (zwłaszcza rano) przychodzić równo z dzwonkami lekcyjnymi. Jaką informacja powinna znaleźć się w dzienniku?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- W świetle obowiązujących przepisów, jaka dokumentacja powinna znajdować się w szkole podstawowej, począwszy od regulaminów, poprzez procedury i zarządzenia?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe