Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak numeruje się protokoły z posiedzeń Rad Pedagogicznych, czy w roku kalendarzowym, czy szkolnym? Jaka jest podstawa prawna? Czy można protokołować komputerowo czy musi być ręcznie?
Nie ma regulacji prawnych dotyczących numerowania uchwał, ani protokołów zebrań rady pedagogicznej. W regulaminie działalności rady pedagogicznej powinny być ustalone zasady, także dotyczące sposobu protokołowania (odręcznego, drukowanego). Zapisy z ustawy jedynie dotyczą: 1) Uchwały rady pedagogicznej są podejmowane zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy jej członków. 2) Rada pedagogiczna ustala regulamin swojej działalności. Zebrania rady pedagogicznej są protokołowane.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dodatek funkcyjny może być przyznany pracownikowi samorządowemu, który nie zajmuje stanowiska kierowniczego, ale ma rozszerzoną odpowiedzialność - koordynuje pracę innych pracowników? Jeżeli tak, to na jakiej podstawie? W jaki sposób należy wyliczyć wysokość takiego dodatku?
Czy w regulaminie wynagradzania pracowników samorządowych następujący zapis byłby właściwy i zgodny z
rozporządzeniem i ustawą:
"1. Pracownikom zatrudnionym na n/w stanowiskach przysługuje dodatek funkcyjny określony w Załączniku do niniejszego Regulaminu:
1) Główny księgowy - V kategoria zaszeregowania,
2) Główny specjalista - II kategoria zaszeregowania,
3) Sekretarz - III kategoria zaszeregowania."
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- W związku z wejściem nowego rozporządzenia z dnia 29 maja 2018 dotyczącego kryteriów oceniania nauczycieli mam do Państwa pytanie:
Jestem nauczycielem w placówce wychowania pozaszkolnego - szkolnym Schronisku Młodzieżowym, pełnię funkcję kierownika filii schroniska (jednocześnie pracownika recepcji) jak również pełnię nadzór pedagogiczny nad placówką (dyrektor placówki nie jest nauczycielem). Nie mam funkcji vicedyrektora. Jestem nauczycielem dyplomowanym. W naszej placówce są zatrudnieni nauczyciele, którzy prowadzą zajęcia pozalekcyjne.
Będę tworzyła regulamin określający wskaźniki oceny pracy nauczyciela, o ile można takie stworzyć dla moich nauczycieli to jakie kryteria przyjąć dla mojego stanowiska? (łączącego wiele funkcji)
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc w związku z dokumentacją i organizacją kształcenia ucznia z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym, który uczęszcza do klasy integracyjnej w szkole ogólnodostępnej. Jak powinna wyglądać dokumentacja dla takiego ucznia? (oprócz IPET i WOPFU) co powinno znaleźć się w IPET?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę określić procedurę oceny pracy nauczyciela?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Organ prowadzący określił wysokość dodatku motywacyjnego w przeliczeniu na 1 etat nauczycielski 6 procent od wynagrodzenia zasadniczego. Czy to oznacza, że każdy nauczyciel musi takiej wysokości dodatek otrzymać ? Regulamin organu prowadzącego to kopia rozporządzenia i bez dodatkowych kryteriów wewnątrzszkolnych nie jest możliwa gradacja tego dodatku, a taki jest zamysł wg rozporządzenia. Przecież jeśli ktoś dostanie 10 procent to drugi musi otrzymać 2 procent, bo uśrednienie wynosi 6 procent. Czy w ogóle można podwyższać dodatek ponad 6 procent tego co wyznaczył organ prowadzący? Czy też trzeba określić np. widełki od 1 do 6 procent dla wszystkich nauczycieli, ustalić kto na ile zasługuje wg regulaminu organu prowadzącego, i to co zostanie po podziale zostawić w budżecie szkoły? Czy dobrze też pojmuję, że nikt z nauczycieli nie może mieć „zero” dodatku motywacyjnego, bo jest to składowa wynagrodzenia?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe