Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Witam! Jestem dyrektorką w niepublicznym przedszkolu. Mamy chłopca z zespołem Aspergera potwierdzonym przez poradnię PP Jakie są procedury w celu powołania zespołu wspomagającego rozwój dziecka i jakie dokumenty są wymagane ww kwestii.
Zespół wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w niepublicznym przedszkolu tworzony na podstawie art. 71b ust. 2a , 2b ustawy o systemie oświaty, jest powoływany przez dyrektora w drodze zarządzenia, ale w porozumieniu z organem prowadzącym. Warunkiem tworzenia zespołu jest spełnienie wymagań z rozporządzenia MEN z 3.02.2009 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, w tym szczególnie zawartych w zaleceniu opinii wydanej przez poradnię: warunki dotyczące wyposażenia przedszkola, wykwalifikowanej kadry specjalistów. Do zespołu dyrektor może powołać również specjalistów na podstawie § 3 ust. 2 rozporządzenia MEN z dn. 03.02.2009 r. posiadających przygotowanie do pracy z małymi dziećmi o zaburzonym rozwoju psychoruchowym:
1) pedagog posiadający kwalifikacje odpowiednie do rodzaju niepełnosprawności dziecka, w szczególności: oligofrenopedagog, tyflopedagog lub surdopedagog,
2) psycholog,
3) logopeda,
4) inni specjaliści — w zależności od potrzeb dziecka i jego rodziny. Kwalifikacje osób mogących prowadzić wczesne wspomaganie określa także rozporządzenie w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych z 12.03.2009 r. (ze zm.).
Na organizację wczesnego wspomagania można otrzymać środki finansowe z budżetu państwa, dlatego przedszkole musi składać do dnia 30 września sprawozdanie statystyczne w SIO, z informacją o liczbie dzieci uczestniczących w zajęciach. Dzieci tych nie dolicza się do liczby wychowanków w przedszkolu. Szczegóły organizowania wczesnego wspomagania są zawarte w rozporządzeniu w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci. Wszystkie ustalenia i wprowadzone zasady powinny być ujęte w statucie przedszkola.
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.).
2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 3 lutego 2009 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci.
3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12.03.2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Przymierzamy się do utworzenia klasy sportowej. Bardzo proszę o podanie procedur, krok po kroku, jakie powinien podjąć Dyrektor?
Po drugie: w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 października 2012 r. par.6 - mowa jest o etapach szkolenia sportowego. W dalszej części są wymieniono dyscypliny (pływanie, gimnastyka artystyczna, etc.. Jak interpretować wyżej wskazany paragraf? Czy klasa IV-VI musi być ukierunkowana, jeżeli tak - to czy możne to być piłka nożna? Można zrobić tzw. ogólorozwojówkę?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- jak zorganizować zajęcia z kształcenia zawodowego w klasie IV. Uczniowie muszą przystąpić do styczniu egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie,
a jeszcze do kwietnia mają zajęcia? Czy musi być podwojenie godzin w I semestrze żeby była zrealizowana podstawa programowa? co wtedy z godzinowym ograniczenie w tygodniu. Czy liczy się uśrednienie za d semestry?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób archiwizowac arkusze ocen absolwentów - uczniów z uposledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym?
Czy zgodnie z rokiem ur. ucznia czy ukończenia przez niego szkoły ?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Rodzic dziecka pięcioletniego dostarczył dokumenty o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Takie zajęcia zgodnie z potrzebami zostały zorganizowane. Jednocześnie rodzic poinformował, że dziecko będzie wspomagane w innej placówce. Nadmieniam, że dziecko w ubiegłym roku szkolnym uczęszczało do oddziału przedszkolnego w swoim obwodzie i otrzymało pomoc psychologiczno - pedagogiczną zgodnie z potrzebami. Moje pytania czy nie muszę już organizować pomocy dziecku skoro otrzymuje ja w innej placówce, czy może uczęszczać na zajęcia ze wspomagania z innym dzieckiem ze swojej grupy wiekowej w przedszkolu, do którego uczęszcza na co dzień, a diagnozy potrzeb dzieci są niemal identyczne? Nie generuje też dodatkowych kosztów za wyjątkiem jednej godziny logopedii.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Mam za dużo etatów w przedszkolu. Nie chcę zwalniać nauczycieli, czy praca nauczycieli może się godzinowo pokrywać w poszczególnych grupach przedszkolnych? Czy w niektórych godzinach może być 2 nauczycieli i pomoc?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe