Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
1. Proszę o dokładne określenie, jakie zadania w ramach art.42 ust. i 2 pkt 1-3 KN może wykonywać nauczyciel/wychowawca grupy wychowawczej, aby nie były one uznane za udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej (za które należy zapłacić)? 2. Wychowawcy grup wychowawczych mają stały plan dyżurów (podobnie jak stały jest plan lekcji w szkole). Czy w związku np. ze świętami (w tym roku wypada poniedziałek wypada Nowy Rok) powinnam tak zmienić plan dyżurów, aby każdy wychowawca przepracował taka samą liczbę godzin w pozostałych dniach tygodnia? Czy też przyjąć zasadę obowiązującą w szkole (nie zmienia się planu lekcji z powodu dnia świątecznego w danym tygodniu). Problem dotyczy ośrodka socjoterapii, placówki w której przewidziane są ferie.
1. Na podstawie art. 42 ust. 2 pkt 2 i 3 oraz ust. 2d KN poza pensum nauczyciel realizuje w ramach obowiązującego czasu pracy i bez dodatkowego wynagrodzenia zajęcia i czynności wynikające z zadań statutowych placówki, w tym zajęcia opiekuńcze i wychowawcze uwzględniające potrzeby i zainteresowania uczniów inne niż zajęcia świetlicowe i pomoc psychologiczno – pedagogiczna (np. zajęcia wspierające rozwój lub zainteresowania wychowanków; organizacja i opieka nad wychowankami podczas wyjść, wycieczek lub imprez; opieka nad wychowankami, którzy samodzielnie organizują czas pod nadzorem wychowawcy; inne zadania wymienione w statucie konkretnej placówki) oraz zajęcia i czynności związane z przygotowaniem się do zajęć, samokształceniem i doskonaleniem zawodowym. Zakres zadań statutowych jest uzależniony od treści statutu danej placówki oraz od potrzeb i zainteresowań wychowanków – ustawodawca w związku z tym nie określa nawet przykładowego katalogu tych zadań i czynności.
2. Organizacja czasu pracy nauczycieli należy do wyłącznej kompetencji dyrektora placówki, który decyduje, czy na tydzień, w którym przypada święto, zmieni przydział godzin w ramach pensum, czy pozostawi go bez zmian (art. 68 ust. 5 PO). W dniu ustawowo wolnym od pracy wszyscy nauczyciele korzystają z dnia wolnego bez względu na okoliczność, czy na ten dzień mieli przydzielone godziny w ramach pensum, czy także lub wyłącznie inne zajęcia i czynności, wymienione w art. 42 ust. 2 pkt 2 i 3 KN.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W jaki sposób "w procesie zarządzania wykorzystuje się wnioski wynikające ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego"?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy przeprowadzona całościowa ewaluacja zewnętrzna (spełnienie 12 wymagań od A do B) zwalnia z konieczności przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej, czy jednak trzeba ją przeprowadzić ? A jeśli tak to co zrobić kiedy w wymaganiach przyjętych do ewaluacji wewnętrznej było A i B w zewnętrznej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak napisać plan pracy gimnazjum na rok szkolny 2015/2016?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak postąpić z nauczycielem, który po hospitacji lekcji pomimo stwierdzonych błędów w prowadzeniu zajęć nie przyjmuje zaleceń pohospitacyjnych nie podpisuje karty, lekceważy i ignoruje dyrektora.
- Czy z kwalifikacjami studia licencjat - zarządzanie specjalizacja: zarządzanie przedsiębiorstwem oraz studia magisterskie - pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna. Staż na stanowisku kierowniczym w przedszkolu ok. 5 lat, mogę być dyrektorem w niepublicznym przedszkolu?
Czy muszę posiadać studia podyplomowe z zarządzania oświatą? To jest istotne dla mnie.
Jak wygląda ta kwestia kwalifikacji w sytuacji, gdy przedszkole niepubliczne działa na zasadach publicznego tzw. 1 zł.?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe