Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Witam. Ile godzin zajęć korekcyjno-kompensacyjnych może mieć grupa uczniów objęta takimi zajęciami? Kto te godziny przydziela?
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach:
§ 6. 1. W szkole pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana uczniom w formie:
1) klas terapeutycznych;
2) zajęć rozwijających uzdolnienia;
3) zajęć dydaktyczno-wyrównawczych;
4) zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, socjoterapeutycznych oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym;
5) zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniem kształcenia i kariery zawodowej - w przypadku uczniów gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych;
6) porad i konsultacji.
2. W przedszkolu i placówce pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana uczniom w formie:
1) zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, socjoterapeutycznych oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym;
2) porad i konsultacji.
§ 19. 1. Planowanie i koordynowanie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce, o której mowa w art. 2 pkt 5 ustawy, jest zadaniem zespołu składającego się z nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych oraz specjalistów, prowadzących zajęcia z uczniem, zwanego dalej "zespołem".
§ 20. 1. Do zadań zespołu należy:
1) ustalenie zakresu, w którym uczeń wymaga pomocy psychologiczno-pedagogicznej z uwagi na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne, w tym szczególne uzdolnienia;
2) określenie zalecanych form, sposobów i okresu udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia, a w przypadku ucznia posiadającego orzeczenie lub opinię, o których mowa w § 19 ust. 2 pkt 1 - także z uwzględnieniem zaleceń zawartych w orzeczeniu lub opinii;
3) zaplanowanie działań z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego i sposobu ich realizacji - w przypadku ucznia gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej.
§ 21. 1. Dyrektor przedszkola, szkoły i placówki, o której mowa w art. 2 pkt 5 ustawy, na podstawie zaleceń zespołu, o których mowa w § 20 ust. 1 pkt 2, ustala dla ucznia formy, sposoby i okres udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz wymiar godzin, w którym poszczególne formy pomocy będą realizowane. Wymiar godzin zajęć, o których mowa w § 6 ust. 1 pkt 2-5 i ust. 2 pkt 1, ustala się z uwzględnieniem godzin do dyspozycji dyrektora szkoły, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela.
Zgodnie z powyższym liczbę godzin zajęć korekcyjno-kompensacyjnych ustala dyrektor na podstawie zaleceń zespołu, czyli w zależności od potrzeb uczniów liczba ta może być różna. Godziny te powinny być realizowane przede wszystkim w ramach tzw. godzin "karcianych". Jeżeli wśród nauczycieli nie ma osób z odpowiednimi kwalifikacjami, wówczas dyrektor może zatrudnić specjalistę. Liczba godzin, które będzie prowadził zależna będzie od tego, ile godzin przydzieli organ prowadzący.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- 13. W związku z orzeczeniem o konieczności udzielenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczennicy klasy III szkoły podstawowej uzyskałem zgodę od organu prowadzącego na zatrudnienie nauczyciela wspomagającego. W ramach swoich obowiązków nauczyciel miałby 10 godz. zajęć wspólnych z klasą, 4 godz. zajęć indywidualnych z uczennicą i 2 godz. zajęć rewalidacyjnych. Oprócz tego przydzieliłem nauczycielowi godziny innych zajęć: 4 godz. świetlicy i 2 godz. biblioteki. nauczyciel posiada stopień awansu nauczyciela kontraktowego. Proszę o pomoc w ustaleniu czasu trwania umowy. Czy dniem zakończenia pracy określonej umową powinien być dzień zakończenia zajęć szkolnych, czyli 25.06.2021 r., czy też dzień zakończenia roku szkolnego, czyli 31.08.2021 r.?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel zakończył staż na nauczyciela dyplomowanego z dniem 31.05.2017r. Od 4.06.2017 do chwili obecnej przebywa na zwolnieniu lekarskim. Czy w tym czasie miał prawo złożyć sprawozdanie do 30.06.2017r. i uzyskać ocenę dorobku zawodowego?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Jeszcze odnośnie tego pytania: "Pracownicy należy się 26 dni urlopu wypoczynkowego, pracuje na 0,2 etatu po 1,6 godz dziennie czyli 1 godzinę 36 minut codziennie (8 godzin tygodniowo: 5 dni tj. 1,6). Ile dni urlopu należy się tej pracownicy od stycznia do czerwca w dniach i godzinach?" Jaki wpis jest wtedy na świadectwie, w pkt. 6 - 1 odnośnie wykorzystania urlopu?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel przebywający na urlopie bezpłatnym może złożyć wniosek o przyznanie pożyczki na budowę domu z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych? Nadmieniam w momencie przyznania pożyczki nauczyciel spłacałby je regularnie.
- Mam kilka pytań odnośnie prawa do "13-stki". 1) nauczyciel zatrudniony na czas określony od 01.11.2014 do 26.06.2015 w 2015 roku 3 dni L4 - czy należy się mimo braku 3 miesięcy nauczyciel ten zatrudniony był w trakcie roku szkolnego dlatego umowa do dnia zakończenia zajęć szkolnych czyli 26.06.2015 ; 2) nauczyciel zatrudniony 14.12.2015 r. na czas zastępstwa - czy należy się "13-stka" za te kilka dni?; 3) nauczycielka w 2015 r. była 190 dni na L4; 4) pracownica sekretariatu szkoły miała dwie umowy od 01.01.2015 na czas zastępstwa na 4/8. Umowę rozwiązano 14.10.2015. Druga umowa od 26.08.2015 na czas określony na stanowisku referent ds. płac rozwiązano 14.10.2015. 13-stkę naliczam tylko od pensji z tej pierwszej umowy czy od obu?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe