Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W związku z reformą oświaty i tworzeniem arkusza organizacyjnego na przyszły rok szkolny zwracam się z pytaniem. Czy nauczyciel posiadający następujące wykształcenie: (dyplom licencjata pedagogiki wczesnoszkolnej w suplemencie dopisek o nabytych kwalifikacjach do nauczania języka angielskiego w klasach I-III oraz tytuł magistra w zakresie pedagogiki wieku dziecięcego- w suplemencie nie ma nic o j. angielskim) będzie posiadał kwalifikacje do nauczania języka angielskiego w klasach I-III ośmioletniej szkoły podstawowej z oddziałami likwidowanego gimnazjum?
Z pytania wynika, że nauczyciel podczas studiów licencjackich uzyskał dodatkowe kwalifikacje, np. złożył państwowy nauczycielski egzamin z języka angielskiego stopnia I lub II albo uzyskał świadectwo znajomości języka angielskiego w stopniu zaawansowanym lub biegłym (skoro w suplemencie do dyplomu zawarta jest informacja o nabyciu kwalifikacji do nauczania języka angielskiego w klasach I-III, musi to z czegoś wynikać). Wykaz świadectw potwierdzających znajomość języków obcych zawiera załącznik do Rozporządzenia MEN z 12.03.2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli.
Jeżeli osoba posiadająca kwalifikacje do prowadzenia zajęć w klasach I-III szkół podstawowych legitymuje się świadectwem znajomości języka angielskiego w stopniu podstawowym, dla nabycia kwalifikacji do nauczania języka angielskiego, musiałaby ukończyć studia podyplomowe lub kurs kwalifikacyjny w zakresie wczesnego nauczania języka angielskiego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy można lub trzeba zrobić podział w aktach osobowych pracownika zatrudnionego przed 2019 r.? Czy urlop okolicznościowy oraz bezpłatny trzeba wpinać do akt, czy do ewidencji czasu pracy?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel zajęć praktycznych w klasach gimnazjalnych z przysposobieniem do pracy ma wykształcenie zawodowe tytuł mistrza z przygotowaniem pedagogicznym (n-l mianowany). Czy może uczyć teorii z przysposobienia zawodowego w klasach gimnazjum?
- Nauczyciele mają przydzielone dodatkowe godziny pracy (1 lub 2 godziny w tygodniu) w ramach art. 42 ust. 1 i 2 pkt 1,2 KN. ZNP stoi na stanowisku, że te zajęcia stanowią pomoc psychologiczno-pedagogiczną i w związku z tym należy za tę pracę wypłacić dodatkowe wynagrodzenie. Proszę o wyjaśnienie tej kwestii.
- Nauczyciel był zatrudniony jako współorganizujący kształcenie ucznia z niepełnosprawnością na pensum 20/20. Ten sam uczeń otrzymał orzeczenie o potrzebie kształcenie specjalnego – upośledzenie w stopniu umiarkowanym. 1. Czy można wprowadzić zajęcia indywidualne dla takiego ucznia (kształcenie specjalne) na większości lekcjach (6 – i są tu prowadzone edukacje zgodnie z ramowym planem dla kształcenia specjalnego), a na 5 pozostałych jest dostosowywany program i ramowy plan nauczania. 2. Jak przekształcić umowę o pracę dla tego nauczyciela – aktualnie ma tylko 3 godziny jako współorganizujący (w klasie z uczniem), pozostałe 15 godzin ma zajęcia indywidualne z tym uczniem – czy z pensum 18? Czy wtedy ma etat łączony 15/18 + 3/20 czyli 18/18 3. Czy należy się dodatek za trudne warunki pracy – na wszystkie godziny, czy tylko na te indywidualne? 4. Dodatkowa godzina zajęć rewalidacyjnych czy traktować ją z pensum współorganizującego, czyli z 20 czy z 18?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie o zadania dyrektora szkoły przed przejściem na emeryturę - jakie działania i w jakim terminie powinien podjąć dyrektor przed przejściem na emeryturę?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe