Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W szkole specjalnej dla uczniów umiarkowanych i znacznych jest zatrudniony nauczyciel dyplomowany, który ma wykształcenie wyższe do nauczania historii i kurs kwalifikacyjny z oligofrenopedagogiki. Mam wątpliwości czy ten nauczyciel ma kwalifikacje do pracy w danym typie szkoły. Nie wiem czego miała by uczyć osoba z takimi kwalifikacjami? Czy kurs kwalifikacyjny z oligofrenopedagogiki daje prawa do pracy na każdym przedmiocie i w świetlicy.
Zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 24 sierpnia 2017 poz. 1575) - kurs kwalifikacyjny z oligofrenopedagogiki nadaje nauczycielowi kwalifikacje do pracy z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie. Zgodnie z załącznikiem nr 3 do rozporządzenia MEN z dnia 14 lutego 2017r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz. U. z 24 lutego 2017r. poz 356) – w szkole dla uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym nie ma przedmiotów, a są jedynie formy zajęć:
- zajęcia edukacyjne – obejmują funkcjonowanie osobiste i społeczne, zajęcia rozwijające komunikowanie się, zajęcia rozwijające kreatywność, wychowanie fizyczne, etykę/religię
- zajęcia rewalidacyjne.
Wspomniany nauczyciel ma kwalifikacje do ich prowadzenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Sytuacja: Jest Fundacja, która oprócz innej działalności prowadzi Zespół Placówek Oświatowych w skład którego wchodzi Przedszkole oraz 4 punkty przedszkolne zatrudniając jednocześnie dyrektora ZPO z uprawnieniami. Czy n-le mogą odbyć staż na awans zawodowy n-la kontraktowego?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektorowi gimnazjum kończy się kadencja 31.08.2017 r. Czy dyrektor szkoły podstawowej, do której włącza się gimnazjum musi powierzyć mu stanowisko wicedyrektora na okres dwóch lat, do 31 sierpnia 2019 r?
- Nauczycielka zatrudniona jest w zespole szkół w skład którego wchodzi szkoła podstawowa z klasami gimnazjum oraz przedszkole. W roku szkolnym 2017/18 pracowała w przedszkolu w oddziale sześciolatków (pensum 22 godziny na tydzień). Na rok szkolny 2018/19 zaplanowano oddział 3-4 latków (pensum 25 godzin). Czy obowiązkiem dyrektora w maju było wręczenie porozumienia zmieniającego warunki pracy w związki ze zwiększeniem tygodniowego pensum? Jeśli tak, to co zrobić w przypadku, gdy takiego porozumienia nie było, a w zespole szkół nie ma możliwości zatrudnienia jej na etacie z 18-godzinnym pensum.
- Publiczna branżowa szkoła I stopnia prowadzona przez ZDZ w Krakowie odprowadza składki od nauczycieli i emerytów na fundusz socjalny. Środki na fundusz socjalny są odprowadzane z subwencji oświatowej otrzymywanej od starostwa. Czy środki emerytów powinny być naliczone z subwencji oświatowej czy z ZUS? W razie braku pieniędzy z subwencji co dzieje się z funduszem socjalnym? Co z funduszem socjalnym dla emerytów?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel po przepracowaniu sześciu lat w niepełnym wymiarze godzin (średnio 16/18) i siódmym roku na pełnym etacie może skorzystać z urlopu dla poratowania zdrowia? Od kilku lat zatrudniony jest na czas nieokreślony.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe