Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W szkole ponadgimnazjalnej w klasie tylko jedna osoba ma wiodący język niemiecki, pozostali mają angielski. Czy można dla takiego ucznia zorganizować indywidualny tok nauki z języka niemieckiego? Jak opłacić te godziny nauczycielowi? W planie nauczania na język obcy jest przeznaczone 7 godzin w tygodniu. Nie ma możliwości połączenia z inną klasą (uczennica jest w zespole szkół w LO, pozostałe klasy to oddziały technikum). W mieście jest inne LO, ale realizuje inną siatkę godzin. Jak rozwiązać sytuację, aby uczeń miał zrealizowane godziny, a nauczyciel zapłacone za ewentualną pracę z jedną uczennicą?
Na podstawie § 2 ust. 1, § 4 ust. 1 i § 7 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków i trybu udzielania zezwoleń na indywidualny program lub tok nauki oraz organizacji indywidualnego programu lub toku nauki (Dz.U. z 2017 r., poz. 1569) uczeń realizujący indywidualny tok nauki kształci się według systemu innego niż udział w obowiązkowych zajęciach edukacyjnych np. w zakresie jednego z obowiązujących zajęć edukacyjnych, przewidzianych w tygodniowym rozkładzie zajęć dla danej klasy. Zezwolenie na indywidualny tok nauki może być udzielone po upływie co najmniej jednego roku nauki, a w uzasadnionych przypadkach - po śródrocznej klasyfikacji ucznia. Dyrektor szkoły zezwala na indywidualny tok nauki w przypadku pozytywnej opinii rady pedagogicznej i pozytywnej opinii publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej. Powyższe rozwiązanie można więc zastosować w zakresie języka niemieckiego najwcześniej po jednym półroczu nauki ucznia z klasą.
Ponieważ nauczyciel w ramach indywidualnego toku nauki realizuje bezpośrednio z uczniem program nauczania, godziny zajęć z uczennicą nauczycielowi należy przydzielić w ramach pensum i otrzymywanego wynagrodzenia albo godzin ponadwymiarowych powyżej pensum za dodatkowym wynagrodzeniem (art. 42 ust. 2 pkt 1, art. 35 ust. 1, 2 i 3 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2019 r., poz. 2215).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam.Od 01.IX.2011 r. do 30. VI. 2012 r. powierzono mi obowiązki dyrektora. Czy przysługuje mi urlop w czasie ferii świątecznych i zimowych na tych samych warunkach co nauczycielom?.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację, czy szkoła może przyjąć spadek, a może Rada Rodziców - ma osobne konto?
- Czy w niepublicznym przedszkolu dzieci muszą w ciągu roku szkolnego mieć zrobione przez rodziców 2 tygodnie wolnego? Jaka jest na to podstawa prawna?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak postępować w przypadku ucznia nieklasyfikowanego z praktyk zawodowych - nieobecności nie usprawiedliwione?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w świetle obecnie obowiązujących przepisów dyrektor tylko przedstawia propozycje nagród dyrektora szkoły czy rada pedagogiczna opiniuje? W głosowaniu? I czy jawnym czy tajnym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe