Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W skład naszego Zespołu wchodzą trzy placówki: przedszkole, szkoła podstawowa i gimnazjum, w sumie 16 oddziałów. Ilu powinno być powołanych wicedyrektorów. z poważaniem dyrektor ZSP.
Rozporządzenie w sprawie ramowych statutów z 21.05.2001 (ze zm.)
§ 12. 1. W szkole, która liczy co najmniej 12 oddziałów, tworzy się stanowisko wicedyrektora.
Prawo nie odnosi się do większej liczby wicedyrektorów, jednak organy prowadzące zwiększają ich liczbę propocjonalnie do zwiększającej się ilości oddziałów (np. ponad 24 - 2-óch wicedyrektorów).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w przepisach prawa określone są szczegółowe zasady wpisywania wolontariatu na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej? Czy udział w jednej akcji typu "Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy" uprawnia do takiego wpisu na świadectwie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W klasie I szkoły podstawowej wpłynęło orzeczenie o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu umiarkowanym. Poradnia zaleca dla uczennicy nauczyciela wspomagającego, za zgodą organu prowadzącego. Czy powinnam utworzyć oddział integracyjny? Mam zgodę organu. W tej klasie jest jedna uczennica z orzeczeniem.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie dotyczące formy wyłonienia przedstawiciela rady rodziców oraz przedstawiciela rad pedagogicznych do komisji konkursowej na stanowisko dyrektora nowoutworzonego Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego.
Art. 62a. znowelizowanej ustawy o systemie oświaty dopuszcza tworzenie przez organ prowadzący zespołów zwanych „centrum kształcenia zawodowego i ustawicznego” ze szkół już istniejących.
10.05.2013 r. organ prowadzący podjął uchwałę w sprawie rozwiązania ZSE (szkoły młodzieżowej) oraz utworzenia centrum kształcenia zawodowego i ustawicznego.
W skład nowego CKZiU wejdą:
- zasadnicza szkoła zawodowa (bez naboru, szkoła młodzieżowa)
- technikum ekonomiczne, liczące 11 oddziałów (pozostałe po rozwiązaniu ZSE, szkoła młodzieżowa)
- CKU (szkoła dla dorosłych), liczące 30 oddziałów w formach szkolnych – szkoła, która istnieje od 14-tu lat i nie została rozwiązana.
Do komisji konkursowej został powołany przedstawiciel rady rodziców ZSE (CKU nie mogło wyłonić swojego przedstawiciela, ponieważ w szkołach dla dorosłych nie powołuje się rady rodziców) oraz przedstawiciel rady pedagogicznej ZSE, wyłoniony zgodnie z sugestią organu prowadzącego – w formie losowania.
W wyniku jednostronnych decyzji organu prowadzącego, CKU (będące o wiele większą jednostką niż ZSE, na dodatek nie rozwiązaną) nie ma swojego przedstawiciela w komisji konkursowej.
Chciałabym zapytać, czy takie wyłonienie przedstawicieli do pracy w komisji konkursowej jest zgodne z prawem i czy nie należałoby tu zastosować art. 36a ust. 11. ustawy oso:
11. W przypadku szkół i placówek, o których mowa w art. 44 i art. 52 ust. 1, w skład komisji nie wchodzą odpowiednio przedstawiciele rady pedagogicznej i rady rodziców.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy jest przepis prawa zakazujący rozpoczęcia działalności szkoły niepublicznej w trakcie roku szkolnego. Szkoła ma już wpis do ewidencji. Miała rozpocząć działalność 1 września 2010 r. Z uwagi na brak zgłoszeń przesunięto termin rozpoczęcia działalności szkoły na 1 września 2011 r. Aktualnie zgłosiła się grupa rodziców ze szkoły, która w tym roku kończy działalność z prośbą o przyjęcie całej klasy uczniów wraz z nauczycielem wychowawcą. Proszą o uruchomienie działalności szkoły dla dzieci od 1 maja 2011 r. Organ dotujący, który dokonał wpisu do rejestru kwestionuje termin rozpoczęcia działalności w trakcie roku szkolnego. Czy jest to zasadne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak wygląda w świetle obecnego stanu prawnego procedura wyboru podręczników przez nauczycieli? Czy jest termin do którego dyrektor szkoły musi podać do wiadomości publicznej szkolny zestaw podręczników? Czy szkolny zestaw podręczników opiniuje rada pedagogiczna i rada rodziców?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe