Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne Na podstawie § 3 pkt 4 oraz § 4 pkt 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (Dz.U....

PORADA PRAWNA

W przedszkolu niepublicznym we wrześniu br. został powołany zespół realizujący wczesne wspomaganie rozwoju dziecka oraz stworzony IPET, kiedy należy zorganizować pierwsze spotkanie ewaluacyjne cząstkowe i drugie spotkanie ewaluacyjne?

Na podstawie § 3 pkt 4 oraz § 4 pkt 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (Dz.U. z 2017 r., poz. 1635) do zadań zespołu należy ocenianie postępów oraz trudności w funkcjonowaniu dziecka oraz analizowanie skuteczności pomocy udzielanej dziecku i jego rodzinie. Ponadto zespół szczegółowo dokumentuje działania prowadzone w ramach programu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, w tym prowadzi arkusz obserwacji dziecka, który zawiera ocenę postępów oraz trudności w funkcjonowaniu dziecka. Zgodnie z § 6 ust. 4, ust. 5 pkt 1 i ust. 9 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017 r., poz. 1578) zespół opracowuje program IPET po dokonaniu wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia, a program ten opracowuje się w terminie do dnia 30 września roku szkolnego, w którym uczeń z orzeczeniem rozpoczyna naukę w placówce. Zespół, co najmniej dwa razy w roku szkolnym, dokonuje okresowej wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia, uwzględniając ocenę efektywności programu IPET. Przepisy nie określają liczby spotkań zespołu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz nie określają ścisłych terminów ww. spotkań zespołów służących odpowiednio dokonaniu oceny postępów i trudności w funkcjonowaniu ucznia oraz wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia, a więc wynikają one z wewnętrznych regulacji przedszkola niepublicznego (w szczególności ze statutu) albo z decyzji dyrektora, poza przypadkiem pierwszej wielospecjalistycznej oceny w pierwszym miesiącu nauki ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego (art. 172 ust. 2 w zw. z art. 102 ust. 1 pkt 4, 8 i 9 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm.).  

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT