Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2022/2023
- Wzory dokumentów kontrolnych 2022/2023
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2021/2022
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W przedszkolu niepublicznym prowadzony jest dziennik zajęć w każdej grupie wiekowej. Dzienny rozkład dnia umieszczony jest na pierwszych stronach dziennika. Czy w dziennych zapisach zajęć należy każdego dnia wpisywać spożywanie śniadania,obiadu itp? Proszę o przesłanie poprawnego przykładu wpisu z całego dnia dla grupy przedszkolnej.
Żaden przepis nie określa sposobu dokonywania wpisów w dzienniku zajęć przedszkola odnośnie przeprowadzonych zajęć, z tego względu nauczyciele wypełniają dokumentację zgodnie z treścią statutu danego niepublicznego przedszkola lub poleceniem dyrektora (art. 172 ust. 3 w zw. z art. 102 ust. 1 pkt 12 PO, art. 100 § 1 KP). Do spożywania posiłków w przedszkolu odnosi się podstawa programowa wychowania przedszkolnego, z tego względu w celu odzwierciedlenia działalności przedszkola należałoby je odnotować w dzienniku, jeśli towarzyszy im organizacja zajęć realizujących treści programowe (załącznik nr 1 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej, Dz.U. z 2017 r., poz. 356).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dyrektor szkoły ustalając przydział godzin dla ucznia liceum ogólnokształcącego objętego nauczaniem indywidualnym ma obowiązek przydzielić mu godziny z wszystkich zajęć edukacyjnych jakie posiada klasa w cyklu kształcenia? Czy w cyklu kształcenia tego ucznia może zabraknąć np. przysposobienia obronnego, albo informatyki?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przypadku, gdy w szkole jedynym nauczycielem należącym do związków zawodowych jest nauczyciel przebywający na urlopie bezpłatnym, wynikającym z art. 17 ust. 2 KN, dyrektor szkoły ma obowiązek wnioskowania do związku, do którego należy ww. nauczyciel, o opinię arkusza organizacyjnego oraz aneksów do arkusza?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy potwierdzanie przez słuchaczy szkół dla dorosłych obecności na zajęciach własnoręcznym podpisem dotyczy słuchaczy KKZ? Nowelizacja rozporządzenia w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania z dnia 29.08 2014 roku, wprowadza obowiązek potwierdzania przez słuchaczy szkół dla dorosłych obecności na zajęciach własnoręcznym podpisem (paragrafu 10 ust.5). Czy ten zapis odnosi się również do słuchaczy Kwalifikacyjnych Kursów Zawodowych ? Jeśli tak z jakiego zapisu to wynika? Niejednoznaczność i wątpliwości budzi fakt , że prowadzenie tych kursów to pozaszkolna forma kształcenia dla dorosłych. Więc KKZ to nie szkoła zaoczna. Do słuchaczy KKZ nie odnosi się zapis (z rozporządzenia w sprawie oceniania i klasyfikowania ......) dotyczący obecności na zajęciach w 50 % obowiązkowych zajęć. Czy ten zapis obowiązujący od nowego roku szkolnego dotyczy organizatorów KKZ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy ze względu na małą liczbę uczniów w klasie V i VI (nauczanie specjalne) można prowadzić zajęcia lekcyjne w łączonych klasach?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczennica z Ukrainy uczęszczała w zeszłym roku do innej szkoły, tam nie pobierała dodatkowych godzin nauki języka polskiego. Przyszła do naszej szkoły z ocenami pozytywnymi ze wszystkich przedmiotów. W pierwszym semestrze po przyjęciu nie wspominała o dodatkowych godzinach, w drugim rodzice napisali podanie o te godziny. Czy po upływie takiego czasu przysługują im te godziny dodatkowe?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe