Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy na dziecko 6-letnie realizujące roczne przygotowanie przedszkolne w przedszkolu niepublicznym przysługuje wyższa dotacja niż na dziecko 3-4 letnie?
Przepis art. 90 ust. 2b UoSO nie przewiduje różnej wysokości kwot dotacji na uczniów niepublicznego przedszkola ze względu na wiek lub realizację obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy art 44q Ustawy o systemie oświaty, który mówi, że uczeń kończy szkołę branżowa I stopnia w momencie przystąpienia do egzaminu zawodowego lub czeladniczego odnosi się do uczniów, którzy w roku szkolnym 2019/2020 kończą szkołę czy do uczniów, którzy przyszli dopiero do szkoły w roku szkolnym 2019/2020 i ukończą szkołę w roku szkolnym 2021/2022?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Chciałabym uzyskać informacje na temat wykazu opinii wydawanych przez publiczne poradnie psychologiczno-pedagogiczne wraz z podstawą prawną (rodzaj opinii i jej podstawa).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W procesie rekrutacji do szkoły ponadpodstawowej do technikum został przyjęty uczeń, który posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. W orzeczeniu zapisano, że potrzeba wynika z autyzmu oraz uczeń posiada niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim. W związku z powyższym należy objąć go w szkole ogólnodostępnej pomocą psychologiczno-pedagogiczną, zorganizować zajęcia rewalidacyjne oraz dostosować wymagania. Uczeń spełnił wymagania w procesie rekrutacji i liczbę punktów gwarantujących mu przyjęcie do szkoły. Czy postąpiłam prawidłowo przyjmując ucznia do szkoły z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim? Nie znalazłam w przepisach prawa zapisu, który by mi tego zabraniał.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel, który na koniec I okresu wystawił ocenę niedostateczną, ma obowiązek napisania tzw. programu naprawczego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy magister fizjoterapii z ukończonymi studiami podyplomowymi w zakresie przygotowania pedagogicznego może prowadzić zajęcia rehabilitacyjne w ramach rewalidacji w przedszkolu z dziećmi niepełnosprawnymi ruchowo?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe