Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne Na podstawie § 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach...

PORADA PRAWNA

25 lutego 2020 Prawo oświatowe

Uczeń otrzymał z poradni opinię w sprawie dostosowania wymagań edukacyjnych. Stwierdzono u niego specyficzne trudności w uczeniu się bez podania konkretów (np. dysleksja...). Poradnia twierdzi, że w takiej sytuacji mam rozumieć, że dotyczą go wszystkie rodzaje specyficznych trudności. Czy rzeczywiście tak to należy rozumieć, czy też mam domagać się nazwania ich konkretnie.

Na podstawie § 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. z 2019 r., poz. 373) wymagania edukacyjne dostosowuje się do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia posiadającego orzeczenie lub opinię poradni – na podstawie tego orzeczenia lub opinii. Jednocześnie żaden obowiązujący przepis, a w szczególności rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 września 2017 r. w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych (Dz.U. z 2017 r., poz. 1743) nie stanowi, że jeśli poradnia nie wskaże rodzajów specyficznych trudności, to domniemywa się, że uczeń posiada wszystkie. Rodzic ucznia powinien więc zwrócić się o uzupełnienie lub wydanie nowej opinii lub orzeczenia. Z treści § 2 pkt 4 rozporządzenia MEN z dnia 22 lutego 2019 r. wynika bowiem, że rozpoznania indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych ucznia dokonują nauczyciele i specjaliści udzielający uczniowi w szkole pomocy psychologiczno – pedagogicznej jedynie w sytuacji, gdy uczeń ten nie posiada orzeczenia lub opinii poradni. 

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT