Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel klas I-III szkoły podstawowej specjalnej może realizować godziny z obowiązkowych zajęć edukacyjnych-chodzi o zajęcia rozwijające kreatywność (zajęcia z muzyki)?
Do zajmowania stanowiska nauczyciela szkoły specjalnej jest wymagane posiadanie kwalifikacji do pracy w szkole danego typu oraz kwalifikacji do pracy z dziećmi niepełnosprawnymi – nauczyciel może zdobyć wszystkie kwalifikacje na studiach wyższych z oligofrenopedagogiki, albo uzupełnić wykształcenie nadające uprawnienia do pracy w szkole podstawowej dodatkowymi kwalifikacjami do pracy z dziećmi niepełnosprawnymi (§ 15 ust. 1 i 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 1.08.2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, Dz.U. z 2017 r., poz. 1575). Skoro dyrektor stwierdził posiadanie przez nauczyciela kwalifikacji do pracy w podstawowej szkole specjalnej, raczej nauczyciel powinien mieć kwalifikacje do prowadzenia zajęć rozwijających kreatywność w zakresie muzyki. Zdobycie wykształcenia w zakresie muzyki dyrektor powinien ustalić na podstawie wpisów w indeksie lub indeksach nauczyciela.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- proszę o wzór ramowego planu nauczania dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym klas I-III i klas IV-VI w szkole ogólnodostępnej. sprawa pilna
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Osoba ubiega się o pracę na stanowisku nauczyciela w technikum w zakresie nauczania przedmiotów zawodowych w zawodzie technik ekonomista. Ukończyła jednolite studia magisterskie z zakresu prawa oraz posiada kwalifikacje pedagogiczne. Pragnie uzupełnić swoje kwalifikacje o studia podyplomowe w zakresie nauczania przedmiotów zawodowych w zawodzie technik ekonomista. Jaki powinien być godzinowy wymiar takich studiów?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie przepisy regulują liczbę opiekunów na wycieczce szkolnej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinien wyglądać dokument, który dyrektor musi przygotować Analiza zagrożeń i ryzyka przy przetwarzaniu danych osobowych?Proszę o wzór takiego dokumentu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zasady tworzenia klasy integracyjnej oraz podstawa prawna
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe