Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W chwili obecnej sekretarz szkoły zatrudniony jest na 3/4 etatu. Szkoła liczy 296 uczniów, 34 nauczycieli i 5 pracowników obsługi. Czy jest podstawa prawna regulująca czas pracy i jakie warunki trzeba spełnić, aby zatrudnić sekretarza w wymiarze pełnego etatu?
Obowiązujące przepisy, w tym ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 r., poz. 1082) nie regulują zagadnienia, ilu uczniów należy przyjąć do szkoły, aby zatrudnić sekretarza na pełny etat.
Z kolei na podstawie art. 68 ust. 5 pkt 1 ustawy dyrektor jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w szkole lub placówce nauczycieli i pracowników niebędących nauczycielami, w tym w szczególności decyduje w sprawach zatrudniania pracowników szkoły. W związku z tym decyzję o wymiarze etatu sekretarza szkoły i szczegółowym zakresie jego obowiązków podejmuje dyrektor, który może uznać że zgodnie z potrzebami danej szkoły sekretarz szkoły powinien wykonywać zadania w pełnym wymiarze czasu pracy.
Natomiast środkami finansowymi na wynagrodzenia pracowników dyrektor może dysponować zgodnie z planem finansowym. Pośrednio zgodę organu prowadzącego na zatrudnienie sekretarza szkoły w pełnym wymiarze dyrektor powinien uzyskać przez wykazanie obsadzenia tego stanowiska w arkuszu organizacji, który zatwierdzi organ prowadzący – § 17 ust. 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 28 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz. U. z 2019 r., poz. 502).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel zatrudniony na podstawie mianowania złożył podanie o zwolnienie go z obowiązku realizowania godzin matematyki w klasie szóstej od 1 października. Nie podał jednak swojej motywacji. Czy w takiej sytuacji można, w ciągu roku szkolnego, zmniejszyć wymiar godzin pracy na wniosek nauczyciela?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka jest zatrudniona na zastępstwo najprawdopodobniej do 20 X.2018 r.(za nauczyciela przebywającego na urlopie). Zachodzi w ciążę. Moje pytanie brzmi: Jakie przywileje posiada w takiej sytuacji nauczycielka? Bardzo proszę o zrozumiałą odpowiedź.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel jest zatrudniony od 01.09.2015 do 26.06.2016r. na podstawie ustawy o systemie oświaty do nauczania przedmiotów zawodowych za zgodą organu prowadzącego. Należy mu się urlop z kp proporcjonalny do okresu zatrudnienia. Pensum wynosi 20/20. Czy dla takiego nauczyciela należy prowadzić ewidencję czasu pracy? Czy w dni wolne od zajęć lekcyjnych tj. przerwy świąteczne, powinien wypisać wniosek urlopowy jeżeli nie świadczy pracy?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkoła musi odrabiać ustalone dodatkowe dni wolne np. 2 maja od zajęć dydaktyczno-wychowawczych, innych niż określone w § 5 ust. 1 rozporządzenia MENiS z 18 kwietnia 2002 r.?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Dyplomowany nauczyciel j. angielskiego zatrudniony na umowę o pracę w pełnym wymiarze godzin na czas określony (1 rok) wymusza na dyrektorze kolejną umowę na czas nieokreślony. Wyraził się, że traktuje się go tutaj jak "lumpa" i dostaje kolejną śmieciową umowę. Mimo to podpisał kolejną umowę na czas określony (1 rok) również w pełnym wymiarze godzin, ale straszy sądem i zapisuje się do związków zawodowych. Czy dyrektor ma obowiązek podpisać z nim kolejną umowę na czas nieokreślony? Czy wygasająca umowa po prostu rozwiązuje stosunek pracy, a dyrektor nie ma obowiązku współpracować z pracownikiem, który podważa decyzje dyrektora i jego kompetencje w nietaktowny sposób? Czy są podstawy do tego, aby zatrudniać go na umowę na czas nieokreślony?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe