Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uprzejmie proszę o rozwianie wątpliwości dotyczących prowadzenia zajęć rewalidacyjnych, terapeutycznych. Przedszkole niepubliczne, nie ma przerwy wakacyjnej. Mam dwoje dzieci z opinią WWR i jedno z orzeczeniem (autyzm). Czy w wakacje obligatoryjnie prowadzi się zajęcia ze specjalistami (psycholog, logopeda), czy też można zrobić przerwę po uprzednim przygotowaniu zaleceń przez specjalistów dla rodziców dzieci i wychowawcy? Dziękuję.
Zajęcia w ramach wczesnego wspomagania organizuje się w wymiarze od 4 do 8 godzin w miesiącu, w zależności od możliwości psychofizycznych i potrzeb dziecka (§ 4 ust. 1 rozporządzenia MEN z dnia 11 października 2013 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, Dz. U. z 2013 r., poz. 1257). Jeśli w okresie wakacyjnym przedszkole nie ma statutowej przerwy w działalności, powinno organizować zajęcia dla dziecka. Analogicznie powinny być prowadzone zajęcia rewalidacyjne, a w przypadku dziecka z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego dyrektor ma obowiązek organizacji zajęć w okresie i wymiarze uzależnionym od treści indywidualnego programu edukacyjno - terapeutycznego (§ 6 pkt 3 rozporządzenia MEN z dnia 24 lipca 2015 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz. U. z 2015 r., poz. 1113).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczycielowi przebywającemu na urlopie bezpłatnym (1 dzień lub 5 dni) pomniejszamy proporcjonalnie przysługujący mu dodatek wiejski?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy przedszkole publiczne może zawrzeć porozumienie o współpracy z specjalistą – psychologiem (mającym swój prywatny gabinet psychologiczny), aby mógł on wejść w skład zespołu WWR? Ma on wszelkie kwalifikacje, jednak obecny czas pracy i warunki nie pozwalają mu na zawarcie z placówką umowy. Zgłasza chęć współpracy, jednak tylko w formie porozumienia między placówką a jego gabinetem.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy godziny dyrektorskie w kl. VI można przeznaczyć na lekcje matematyki i j. polskiego nt. "rozwiązywanie zadań przygotowujących do sprawdzianu". Dziękuję za pomoc.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak należy postępować wobec ucznia, którego zachowanie wskazuje na użycie środków psychotropowych- procedury.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację czy według Prawa Oświatowego Rada Pedagogiczna podejmuje uchwałę o klasyfikacji śródrocznej?
Art. 70 ust. 1 pkt 2. ustawy z 14 grudnia 2016 Prawo Oświatowe określa, że ma być klasyfikacja i promocja uczniów, a co w przypadku jedynie klasyfikacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe