Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczennica III klasy zasadniczej szkoły zawodowej(powinna ją ukończyć w roku szkolnym 2016/2017) nie ukończyła szkoły, ponieważ miała przesuniętą klasyfikację z zajęć praktycznych (nie uczęszczała w ostatnim półroczu nauki-urodziła dziecko). W grudniu 2017 roku dostarczyła zaświadczenie z zajęć praktycznych z oceną, została sklasyfikowana i ukończyła szkołę. Jakie świadectwo jej wydać? Nie ma druków i w programie vulcan świadectwa ukończenia szkoły branżowej I stopnia, a przecież od września nasza szkoła taką jest. Jakie pieczęci zastosować?
Na podstawie art. 164 ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 60 uczniowie klas zasadniczej szkoły zawodowej otrzymują świadectwa, ustalone dla dotychczasowych zasadniczych szkół zawodowych, opatrzone pieczęcią zasadniczej szkoły zawodowej. Uczennicy należy wydać świadectwo ukończenia szkoły na druku MEN-I/18a/2 (a gdy ją ukończyła z wyróżnieniem - MEN-I/18a-w/2) z pieczęciami ZSZ.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Z dniem 1 grudnia 2022 r. przyjęto uczennicę z Ukrainy do placówki, dziecko posiada orzeczenie do kształcenia specjalnego z uwagi na niepełnosprawność intelektualną ze sprzężeniem. Opracowano dla uczennicy IPET oraz wielospecjalistyczną ocenę funkcjonowania. Czy wobec tego teraz, w styczniu 2023 r., z końcem semestru musimy opracować okresową wielospecjalistyczną ocenę funkcjonowania i śródroczną ocenę opisową? Czy możemy tę dokumentację opracować dopiero pod koniec drugiego semestru?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy rodzic który ma osobiste aluzje do nauczyciela może swoimi skargami wpłynąć na zwolnienie nauczyciela jak nauczyciel może się bronić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na jakiej podstawie, zgodnie z prawem przyjąć do szkoły dziewczynkę Z Tybetu przywiezioną do Polski przez Fudację SAM DŻUB LING na zaproszenie i przekazanej pod opiekę polskiej rodzinie, zamieszkałej w moim obwodzie szkolnym. Jakich dokumentów żądać, kogo o nie prosić? Jaką podstawą prawną sie kierować? Prosze o pomoc. Z poważaniem Małgorzata Kolon
- Jak prawidłowo nazwać zajęcia rewalidacyjne czy wpisujemy tak jak jest w orzeczeniu np. zajęcia z logopedą czy zgodnie z rozporządzeniem zajęcia korygujące wadę wymowy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie dokumenty powinien przekazać odchodzący dyrektor szkoły nowemu dyrektorowi?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe