Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń zasadniczej szkoły zawodowej uległ wypadkowi drogowemu i przez 2 miesiące przebywał w szpitalu. Obecnie jest w domu, ale nie może uczęszczać do szkoły z powodu skomplikowanego złamania nogi. Rodzice dostarczyli orzeczenie z PPP o konieczności nauczania indywidualnego. W jaki sposób zorganizować dla tego ucznia zajęcia praktyczne. Dodam,że uczeń mieszka w miejscowości oddalonej 12 km od szkoły.
Rozporządzenie określa sposób i tryb organizowania m. in. indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży, zwanego dalej „indywidualnym nauczaniem”, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do odpowiednio przedszkola, innej formy wychowania przedszkolnego lub szkoły. Indywidualne nauczanie organizuje się na czas określony, wskazany w orzeczeniu oraz w sposób zapewniający wykonanie zaleceń określonych w orzeczeniu o potrzebie indywidualnego nauczania. Zajęcia indywidualnego nauczania prowadzi się w miejscu pobytu dziecka lub ucznia, w szczególności w domu rodzinnym albo w szkole, jeżeli: 1) w orzeczeniu wskazano możliwość realizacji indywidualnego nauczania w pomieszczeniu w szkole; 2) szkoła dysponuje pomieszczeniem, w którym mogą odbywać się zajęcia dla tego dziecka lub ucznia. W indywidualnym nauczaniu realizuje się obowiązkowe zajęcia edukacyjne wynikające z ramowego planu nauczania danego typu i rodzaju szkoły, dostosowane do potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia.Tygodniowy wymiar godzin zajęć indywidualnego nauczania dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych – wynosi od 12 do 16 godzin. Dyrektor szkoły może ustalić tygodniowy wymiar godzin zajęć indywidualnego nauczania wyższy niż maksymalny wymiar określony w ust. 1 za zgodą organu prowadzącego szkołę. W przypadku obniżenia wymiaru godzin zajęć indywidualnego nauczania, o którym mowa wyżej, należy uwzględnić konieczność realizacji podstawy programowej.
Podstawa prawna: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 28 sierpnia 2014 r. w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Rodzice wpłacają składki na Radę Rodziców. Czy powinnam wydać rodzicom pokwitowanie na druku KP?
- Czy do wyliczenia średniej urlopowej (średniej nadgodzin wypłacanych nauczycielom w lipcu i w sierpniu w terminie wypłaty nadgodzin) należy brać pod uwagę nadgodziny dotyczące zajęć z dziećmi z Ukrainy oraz nadgodziny wynikające z dodatkowych zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej? Czy tylko „zwykłe” godziny ponadwymiarowe? Czy nadgodziny dotyczące zajęć z dziećmi z Ukrainy oraz godziny z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej należy doliczyć do podstawy naliczenia „trzynastej” pensji za rok 2022?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Mam w szkole uczennice z cukrzycą typu II. Chcę zakupić rewerek treningowy stacjonarny( do postawienia w klasie i używania przez uczennicę w przypadku skoku poziomu cukru). Jakie certyfikaty powinien posiadc ten sprzęt?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Co zrobić w sytuacji, gdy skierowano do gimnazjum specjalnego ucznia z autyzmem niepełnosprawnego intelektualnie w stopniu lekkim, jeśli z dostarczonej wraz z kartą zdrowia załączonej dokumentacji wynika, iż stwarza on b. poważne zagrożenie dla siebie i innych, z tego powodu był wielokrotnie hospitalizowany na oddziale psychiatrycznym. Chłopiec miał próby samobójcze, groził matce i innym zabiciem, rzucał w klasie ławkami, dusił koleżankę itp. Nadmieniam, iż ani z orzeczenia, ani z wywiadu z matką chłopca nie wynikały tego typu problemy zdrowotne tego chłopca. Obecnie chłopiec nadal przebywa w szpitalu i nie rozpoczął jeszcze nauki. Co w takiej sytuacji można zrobić, aby nie przyjąć ucznia, który wyraźnie zagraża bezpieczeństwo własnemu i innych. Jakie kroki należny podjąć, aby umieścić tego chłopca w szkole przyszpitalnej pod stała opieką lekarzy specjalistów. Nadmieniam, iż gimnazjum nasze działa przy Specjalnym Ośrodku Szkolno- Wychowawczym dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie. Nie jesteśmy placówka medyczną, ani też socjoterapeutyczną. Czy w sytuacji zatajenia przez matkę faktu schorzenia chłopca możemy odmówić jego przyjęcia do naszej placówki, nieprzygotowanej do przyjęcia tego typu dzieci? Proszę o pilna odpowiedź.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy niepubliczny ośrodek rehabilitacyjno-edukacyjno-wychowawczy do którego uczęszczają wychowankowie realizujący obowiązek szkolny i nauki i są niepełnosprawni intelektualnie ze sprzężeniami prowadzony przez stowarzyszenie ma obowiązek opracowania i wprowadzenia standardów ochrony małoletnich w związku z nową ustawą z dnia 28 lipca 2023 o zmianie ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2023 r., poz. 1606) na podstawie art. 22b i 22c ustawy z dnia 13 maja 2016r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym (Dz. U. z 2023 r., poz. 1304 z późn. zm.)?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe