Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne Szkoła podstawowa prowadzi księgę ewidencji dzieci podlegających obowiązkowi rocznego przygotowania przedszkolnego i obowiązkowi szkolnemu, zamieszkałych w obwodzie...

PORADA PRAWNA

07 listopada 2014 Inne

Uczeń zameldowany jest na stałe w miejscowości położonej poza obwodem szkoły. W trakcie nauki mieszka u cioci (w obwodzie szkoły). Jaki adres wpisać do księgi ewidencji dzieci i analogicznie do arkusza ocen?

Szkoła podstawowa prowadzi księgę ewidencji dzieci podlegających obowiązkowi rocznego przygotowania przedszkolnego i obowiązkowi szkolnemu, zamieszkałych w obwodzie szkoły. Przepisy prawne podają dokładnie, jakie informacje muszą zostać zamieszczone, zarówno w księdze ewidencji dzieci, jak i w arkuszu ocen.


Szkoła podstawowa prowadzi księgę ewidencji dzieci


Odpowiedzi należy szukać w rozporządzeniu z 19 lutego 2002 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji.
Szkoła podstawowa prowadzi księgę ewidencji dzieci podlegających obowiązkowi rocznego przygotowania przedszkolnego i obowiązkowi szkolnemu, zamieszkałych w obwodzie szkoły.
Do księgi ewidencji wpisuje się według roku urodzenia:
• imię (imiona) i nazwisko dziecka,
• datę i miejsce urodzenia,
• adres zamieszkania dziecka,
• imiona i nazwiska rodziców (prawnych opiekunów) oraz adresy ich zamieszkania.
W rozporządzeniu jest zatem mowa o adresie zamieszkania, a nie zameldowania. Z tego wynika, że do księgi ewidencji dzieci należy wpisać adres cioci, pod którym dziecko aktualnie zamieszkuje.


W arkuszu ocen wpisuje się adres zamieszkania dziecka


Podobnie, jak w księdze ewidencji, w arkuszu ocen, również wpisuje się adres zamieszkania, a nie zameldowania.
We wzorach arkuszy ocen zawartymi w załączniku nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 28 maja 2010 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych na arkuszu ocen wpisuje się „imiona i nazwiska rodziców oraz adresy ich zamieszkania”.
 

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT