Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń posiada opinię z poradni psychologiczno-pedagogicznej w której wskazano specyficzne trudności w nauce. W szkole nie ma w arkuszu organizacji, godzin na zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana jest uczniowi w trakcie lekcji, zadawane mu są prace łatwiejsze, inaczej jest też oceniany. Nauczyciele dokładnie tłumaczą mu zadaną pracę domową. Ile godzin wyrównawczych należy zorganizować dla tego ucznia? W szkole nie ma pedagoga ani psychologa. Rodzic żąda 2 godzin dodatkowych. Co na to przepisy prawa oświatowego?
Uczeń ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dysleksja rozwojowa w formie dysleksji, dysgrafii, dysortografii lub dyskalkulii) ma prawo do pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej mu na terenie szkoły. Te kwestię reguluje rozporządzenie MEN z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach – szczególnie § 11. mówiący, że dla uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi lub specyficznymi trudnościami w uczeniu się organizuje się zajęcia korekcyjno-kompensacyjne. Należy więc zrobić aneks do arkusza organizacji pracy szkoły w roku szkolnym 2016/2017 i przydzielić temu uczniowi 1 lub 2 godziny zajęć korekcyjno-kompensacyjnych – NIE zajęć wyrównawczych, albowiem te organizuje się z konkretnego przedmiotu w celu wyrównania braków programowych. Rodzice wspomnianego ucznia mają prawo oczekiwać, że szkoła wywiąże się z obowiązku organizowania dla ich dziecka pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem dyrektorem Przedszkola Miejskiego w Mielcu. Mam pytanie dotyczące zasiłku na zagospodarowanie.
Moja nauczycielka w ubiegłym roku szkolnym otrzymała zasiłek na zagospodarowanie. W sierpniu tego roku kończy się jej umowa o pracę.
Zgodnie z wymogami po otrzymaniu zasiłku należy przepracować trzy lata w edukacji.
W związku z tym, mam pytanie czy zatrudniając się w prywatnym przedszkolu na stanowisku nauczyciela ten wymóg zostanie spełniony?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Do 31.12.15r. jedno z wydawnictw mimo zgłaszanych informacji nie przesłało faktury za podręczniki z dotacji za rok 2015. Faktura w wersji elektronicznej z 28.11.2015 r. została przesłana 14.01.2016r. Organ prowadzący musiał zwrócić dotację, a dyrektor szkoły pokrył ją z budżetu Rady Rodziców za ich zgodą .Czy jest możliwość odzyskania tego wydatku?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły, chcąc podjąć dodatkowe zatrudnienie (prowadzenie zajęć na uczelni wyższej - umowa o pracę na czas określony) musi wystąpić o zgodę do prezydenta miasta?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o odpowiedź na następujące pytania oraz podanie podstaw prawnych rozstrzygających nw. kwestie. 1. Dyrektor szkoły otrzymał skargę grupy rodziców na nauczyciela, który ich zdaniem, mobbinguje uczniów i stosuje wobec nich zastraszające metody. Co powinien zrobić dyrektor?; 2. Nauczyciel, któremu grozi zwolnienie z pracy z powodów organizacyjnych, celowo uszkodził laptop i rzutnik będące własnością szkoły i zostało mu to udowodnione. Co musi zrobić dyrektor szkoły?; 3. W jakim dokumencie wewnątrzszkolnym zostaną zapisane zasady usprawiedliwiania nieobecności w pracy pracowników, w tym nauczycieli, a w jakim zasady usprawiedliwiania nieobecności uczniów?; 4. Jakie działania musi podjąć szkoła i nauczyciele wobec dziecka z orzeczeniem o kształceniu specjalnym?; 5. Czy dyrektor szkoły może odmówić przyjęcia do szkoły dziecka chorego na hemofilię?; 6. Uczeń naruszył dobra osobiste nauczyciela (publicznie obrzucił go wyzwiskami oraz inwektywami). Jakie działania musi podjąć nauczyciel oraz dyrektor szkoły wobec takiego zachowania?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Mamy obowiązek zawarcia tak zwanej umowy w sprawie korzystania ze stołówki szkolnej przez ucznia. Czy jest może jakiś wzór , z którego można by było skorzystać?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe