Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń ma Zespół Aspergera i normę intelektualną. Czy zajęcia rewalidacyjne, zalecane przez Poradnię PP może prowadzić nauczyciel bez kwalifikacji do oligofrenopedagogiki?
Zajęcia rewalidacyjne z uczniem z Zespołem Aspergera z normą intelektualną nie musi prowadzić nauczyciel oligofrenopedagog. Należy jednak pamiętać, że winien je prowadzić nauczycieli posiadający odpowiednie przygotowanie specjalistyczne do prowadzenia danego rodzaju zajęć.
Zgodnie z § 3 ust. 2 rozporządzenia MENiS z dnia 12 lutego 2002r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych, w zależności od rodzaju i stopnia niepełnosprawności uczniów, prowadzi się następujące zajęcia rewalidacyjne:
- korekcyjne wad postawy,
- korygujące wady mowy (logopedyczne i logo rytmika)
- orientacji przestrzennej i poruszania się,
- nauki języka migowego lub innych alternatywnych metod komunikacji,
- inne, wynikające z programów rewalidacji np.:
- korekcyjno – kompensacyjne,
- orientacji przestrzennej,
- terapia psychologiczna.
- muzykoterapia,
- dogoterapia,
- terapia zajęciowa,
- kinezyterapia,
- hipoterapia,
- zajęcia antystresowe
- terapia integracji sensorycznej
- terapia metodą Tomatisa
- Biofeedback
Zatem - rodzaj zajęć rewalidacyjnych, które przysługują uczniowi z Zespołem Aspergera winien być określony w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego wydanym przez Zespół Orzekający Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. Dopiero na tej podstawie dyrektor może przydzielić ich realizację konkretnemu nauczycielowi, który posiada kwalifikacje do ich prowadzenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jaki dziennik powinien prowadzić nauczyciel realizujący dodatkowe zajęcia lekcyjne z języka polskiego dla dziecka powracającego zza granicy? Czy jest to forma udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej? Czy w dzienniku powinien być program indywidualnej pracy z dzieckiem, czy może plan pracy z dzieckiem?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy może być przerwana procedura oceny pracy nauczyciela z przyczyn niezależnych od nauczyciela i dyrektora?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Serdecznie proszę o informację jakie działania należy podjąć wobec uczennicy nieklasyfikowanej z muzyki w I okresie:
1. Czy należy przeprowadzić egzamin klasyfikacyjny jeśli uczennica będzie uczęszczała na zajęcia w II okresie?
2. Jeśli należy go przeprowadzić, to kiedy: teraz czy przed klasyfikacją po II okresie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wzór pisma przewodniego do arkusza organizacyjnego - do związków zawodowych oraz do organu prowadzącego
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy od września 2017 r. kl. IV (według nowej podstawy programowej) powinna realizować wychowanie do życia w rodzinie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe