Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o wzór pisma przewodniego do arkusza organizacyjnego - do związków zawodowych oraz do organu prowadzącego
Dzień dobry,
zamówiony przez Państwa dokument znajduje się pod adresem: https://www.nadzor-pedagogiczny.pl/pisma-do-zz-i-op/2615
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W ostatnim pytaniu, sprawdzonym 10.05.2019 roku nie chodziło wyłącznie o orzeczenia. Oczywistym jest, iż dyrektor jako przewodniczący zespołu, zapoznając się z dokumentacją, może wnieść też swoje uwagi do orzeczenia - zna sprawę, jest decydentem. A co począć w przypadku dopisywania wniosków do opinii (zwykła opinia bez rangi orzeczenia, nie mówimy o WWRD), dyrektor nie widzi dziecka, nie posiada danych świeżych z wywiadu, nie dokonywał obserwacji dziecka oraz nie tworzył hipotez diagnostycznych, a psycholodzy też nie wszystko notują. Wnioski, jakie psycholog zawiera w opinii nie mogą naruszać interesu zarówno dziecka, jak i rodziców i nie zwalnia z tego żadne rozporządzenie MEN. Jak rozmawiać nt. nadmiernej ingerencji w diagnozę czy wnioski konkretnego specjalisty w przypadku zwykłych opinii? Czy dyrektor takich "poprawek" (swoich uwag) nie powinien omówić z zespołem diagnozującym?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry, proszę o wzór dokumentu, zakres obowiązków asystenta międzykulturowego w szkole podstawowej, dziękuję,
pozdrawiam
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Arkusz obserwacji zajęć w internacie SOSZW
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy ma ktoś prawo zakwestionować opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju wystawioną przez niepubliczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną dla dziecka beż orzeczenia o niepełnosprawności, lecz na podstawie innych deficytów (opinia została przez powołany zespół). Czy jest ryzyko nakazu zwrotu przyznanej na to wspomaganie subwencji, którą otrzymuje realizująca je niepubliczna poradnia, która tą opinię wystawiła?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń zaprojektował i wykonał logo szkoły, chcemy wykorzystać jego pracę na papierze firmowy, stronie internetowej i na sztandarze szkoły.Jak taki działanie przeprowadzić zgodnie z prawem autorskim?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe