Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne Dyrektor udzielił pisemnej decyzji w sprawie nauczania indywidualnego, co obliguje go do monitorowania procesu dydaktycznego w tej formie. Proponuję by dyrektor przeprowadził...

PORADA PRAWNA

11 kwietnia 2016 Inne

Uczeń klasy V szkoły podstawowej realizuje nauczanie indywidualne w domu. Od początku II semestru bardzo często nie pracuje na lekcjach, często nie przychodzi na zajęcia, zamyka się w pokoju, nie nawiązuje kontaktu z nauczycielami. Rozmowy przeprowadzone z ojcem nie wpłynęły na postawę ucznia. Jakie kroki powinna podjąć szkoła? Czy ucznia można nie promować do następnej klasy?

Dyrektor udzielił pisemnej decyzji w sprawie nauczania indywidualnego, co obliguje go do monitorowania procesu dydaktycznego w tej formie. Proponuję by dyrektor przeprowadził rozmowę z rodzicem w obecności wychowawcy, pedagoga, sporządził notatkę, która powinien także podpisać rodzic. W notatce powinny być umieszczone ustalenia oraz jasne warunki kontynuacji nauczania indywidualnego. Należy także podjąć ścisłą współpracę z poradnią, która wydała orzeczenie umieszczając w nim zalecenia do pracy z uczniem, bowiem indywidualne przygotowanie przedszkolne oraz indywidualne nauczanie organizuje się w sposób zapewniający wykonanie zaleceń określonych w orzeczeniu. Ponadto procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający rozwojowi osób, instytucji i organizacji korzystających z oferty poradni, poradnia także zaspokaja potrzeby osób, instytucji i organizacji korzystających z oferty placówki.

Podstawa prawna: 1. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 28 sierpnia 2014 r. w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży, w szczególności § 3;  2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 sierpnia 2015 r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek, w szczególności IV. WYMAGANIA WOBEC PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI, PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNYCH I BIBLIOTEK PEDAGOGICZNYCH; 3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 11 grudnia 2002 r. w sprawie ramowego statutu publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej (ze zm.).

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT