Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy są przepisy regulujące wymiar etatu na stanowisku bibliotekarza w stosunku do liczby uczniów w szkole.
Czas pracy nauczyciela zatrudnionego w pełnym wymiarze zajęć nie może przekraczać 40 godzin na tydzień.Tygodniowy obowiązkowy wymiar godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, prowadzonych bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz, nauczycieli zatrudnionych w pełnym wymiarze zajęć ustala się, według następujących: nauczyciele – bibliotekarze bibliotek szkolnych - 30 godzin.Oznacza to, że przepisy ustawy nie regulują innych szczegółów wymiaru zatrudniania nauczycieli bibliotekarzy.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (ze zm.), w szczególności art. 42.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel przedstawił akt nadania stopnia nauczyciela kontraktowego z uzasadnieniem (z 2013 r.). W dniu nadania stopnia nauczyciela kontraktowego posiadał kwalifikacje: - wykształcenie wyższe magisterskie z zakresu oceanotechniki - Politechnika Gdańska - kurs kwalifikacyjny pedagogiczny dla nauczycieli czynnych zawodowo. Zatrudnienie - szkoła podstawowa świetlica szkolna. Uzasadnienie: posiada pani wykształcenie wyższe z przygotowaniem pedagogicznym i może być pani zatrudniona w szkole podstawowej. na podstawie: postępowania kwalifikacyjnego dyplomu ukończenia studiów podyplomowych z zakresu pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Przy czym w 2013 roku pani nie posiadała takiego dyplomu. 1. Czy na dzień nadania stopnia pani posiadała kwalifikacje do nauczania w szkole podstawowej? 2. Czy wpisanie na uzasadnieniu nazwy studiów podyplomowych jest pomyłką? 3. Czy wpisanie nazwy na uzasadnieniu nazwy studiów podyplomowych jest błędem merytorycznym?
- Czy nauczyciel ma limit etatu, który uprawnia go do umowy na czas nieokreślony? Czy jest podstawa prawna, która mówi, że nauczyciel zatrudniony na mniej niż pół etatu nie może mieć umowy na czas nieokreślony?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielowi przyznany został od stycznia dodatek motywacyjny o 1% niższy niż w poprzednim okresie. Nauczyciel zwrócił się do mnie z uzasadnieniem przyznania niższego dodatku.
Czy w obowiązku dyrektora jest uzasadnianie zmiany przydziału dodatku motywacyjnego ?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel, który prowadzi zajęcia rewalidacyjne z uczniem z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim i umiarkowanym powinien otrzymywać dodatek specjalny?
- cyt. " Pracownik obsługi kobieta ur. 20.02.1956 r. posiadająca na dzień 31.03.2017 r. 32-letni staż pracy z dniem 01 kwietnia 2017 roku chce odejść na emeryturę. Jaka przysługuje jej odprawa. Z dniem 1.01.2017 r. nabędzie prawo do 26 dni urlopu na 2017 r. czy jeżeli go nie wykorzysta należy się jej ekwiwalent? Czy jeśli otrzyma ekwiwalent za urlop będzie przysługiwało jej świadczenie urlopowe? Czy w związku z przejściem na emeryturę przysługuje jej jeszcze jakieś uposażenie?
W szkole publicznej pracownicy obsługi podlegają przepisom ustawy o pracownikach samorządowych. Zgodnie z art. 38 ust. 3 ustawy, w związku z przejściem na emeryturę lub rentę z tytułu niezdolności do pracy, po 20 latach pracy przysługuje jednorazowa odprawa w wysokości sześciomiesięcznego wynagrodzenia. Do okresów pracy uprawniających do jednorazowej odprawy w związku z przejściem na emeryturę lub rentę z tytułu niezdolności do pracy wlicza się wszystkie poprzednio zakończone okresy zatrudnienia oraz inne okresy, jeżeli z mocy odrębnych przepisów podlegają one wliczeniu do okresu pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze.
Do urlopu wypoczynkowego będą miały zastosowanie przepisy kodeksu pracy - art. 1551 , zgodnie z którym w roku kalendarzowym, w którym ustaje stosunek pracy z pracownikiem uprawnionym do kolejnego urlopu, pracownikowi przysługuje urlop u dotychczasowego pracodawcy - w wymiarze proporcjonalnym do okresu przepracowanego u tego pracodawcy w roku ustania stosunku pracy, chyba że przed ustaniem tego stosunku pracownik wykorzystał urlop w przysługującym mu lub w wyższym wymiarze. Jeżeli pracownik nie wykorzysta urlopu do końca marca, trzeba będzie wypłacić mu ekwiwalent za niewykorzystany urlop w wymiarze proporcjonalnym do przepracowanego okresu.
Co do świadczeń z funduszu socjalnego, zasady ich przyznawania określa regulamin obowiązujący u pracodawcy.
Z pytania wynika, że żadne inne obowiązkowe świadczenia nie będą przysługiwać".
W związku z powyższym rozumiem, iż mimo że pracownik w styczniu 2017 r nabył prawo do 26 dni urlopu - to jeśli go nie wykorzysta a rozwiąże umowę w związku z przejściem na emeryturę 31 marca 2017 to ekwiwalent za urlop otrzyma za 3 miesiące;
czyli : 26 dni : 12 miesięcy= 2,16 * 3,mce = 6,49 czyli ekwiwalent za 7 dni.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe