Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Szanowni Państwo, czy w przypadku konfliktu rodzic-szkoła wynikającym z niewłaściwego zachowania dziecka mamy czekać na efekt działań rodzica, których efektem może być uznanie szkoły odpowiedzialnej za stan zdrowia ucznia?
Podstawa prawna:
1) ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (ze zm.).
Załącznik nr 2
RAMOWY STATUT PUBLICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ
§ 16. Statut szkoły określa szczegółowe zasady rekrutacji uczniów do szkoły oraz ich prawa i obowiązki, w tym:
1) rodzaje nagród i kar stosowanych wobec uczniów oraz tryb odwoływania się od kary; nie mogą być stosowane kary naruszające nietykalność i godność osobistą ucznia,
2) przypadki, w których dyrektor szkoły może wystąpić do kuratora oświaty z wnioskiem o przeniesienie ucznia do innej szkoły,
3) warunki pobytu w szkole zapewniające uczniom bezpieczeństwo, ochronę przed przemocą, uzależnieniami, demoralizacją oraz innymi przejawami patologii społecznej.
2) ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJz dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zm.).
§ 15. 1. Śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna zachowania uwzględniaw szczególności:
1) wywiązywanie się z obowiązków ucznia;
2) postępowanie zgodne z dobrem społeczności szkolnej;
3) dbałość o honor i tradycje szkoły;
4) dbałość o piękno mowy ojczystej;
5) dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób;
6) godne, kulturalne zachowanie się w szkole i poza nią;
7) okazywanie szacunku innym osobom.
2. Śródroczną ocenę klasyfikacyjną zachowania ustala się według skali określonej w statucie szkoły.
Proponuję przeprowadzić rozmowy z rodzicem, sporządzając za każdym razem notatkę służbową. Do rozmowy należałoby się przygotować wcześniej i prowadzić ją wg opracowanego wzoru dokumentu (notatki), wykorzystując zapisy ww. rozporządzeń oraz statutu. Rozmowy należy przeprowadzać w obecności wychowawcy oraz pedagoga.
Szkoła nie może być bierna, powinna inicjować spotkania, poszukiwać rozwiązań, najlepiej we współpracy z rodzicem.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy Stowarzyszenie działające na rzecz rozwoju Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego (jest to szkoła publiczna ponadgimnazjalna) może otworzyć ośrodek doradztwa i doskonalenia zawodowego.(skrót ODiDZ)?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor rodzinnego domu dziecka nie posiadający postanowienia Sądu Rejonowego o rozszerzeniu kompetencji do podejmowania ważnych decyzji dotyczących ucznia może podejmować decyzje dotyczące: wyboru szkoły, udziale podopiecznego w lekcjach religii, zajęciach dodatkowych, wyjazdach, wycieczkach
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jeden z rodziców zarzucił szkole, że nakaz chodzenia w maseczkach na szkolnych korytarzach podczas przerw (wspólna przestrzeń) narusza wolność dzieci. Straszył nauczyciela, że jeśli dziecko będzie miało wpisaną uwagę za nienoszenie maseczki, przyjdzie z prawnikiem. Bardzo proszę o podstawę prawną. Czy możemy w szkole wymagać zakładania maseczek od dzieci, nauczycieli i wchodzących do szkoły rodziców? Obecnie rozdajemy maseczki, ale są uczniowie, którzy notorycznie lekceważą prośby.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy opiniowania przez Radę Pedagogiczną przydziału godzin dla nauczycieli (tzw. arkusza organizacyjnego czy projektu organizacji szkoły czy przedszkola). Czy jeszcze nauczyciele opiniują te arkusze, czy należy zwoływać posiedzenie Rady Pedagogicznej i powinna ona podjąć uchwałę opiniującą?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Plenarne posiedzenie rady pedagogicznej-przykładowy porządek.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe