Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Szanowni Państwo, czy w przypadku konfliktu rodzic-szkoła wynikającym z niewłaściwego zachowania dziecka mamy czekać na efekt działań rodzica, których efektem może być uznanie szkoły odpowiedzialnej za stan zdrowia ucznia?
Podstawa prawna:
1) ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (ze zm.).
Załącznik nr 2
RAMOWY STATUT PUBLICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ
§ 16. Statut szkoły określa szczegółowe zasady rekrutacji uczniów do szkoły oraz ich prawa i obowiązki, w tym:
1) rodzaje nagród i kar stosowanych wobec uczniów oraz tryb odwoływania się od kary; nie mogą być stosowane kary naruszające nietykalność i godność osobistą ucznia,
2) przypadki, w których dyrektor szkoły może wystąpić do kuratora oświaty z wnioskiem o przeniesienie ucznia do innej szkoły,
3) warunki pobytu w szkole zapewniające uczniom bezpieczeństwo, ochronę przed przemocą, uzależnieniami, demoralizacją oraz innymi przejawami patologii społecznej.
2) ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJz dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zm.).
§ 15. 1. Śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna zachowania uwzględniaw szczególności:
1) wywiązywanie się z obowiązków ucznia;
2) postępowanie zgodne z dobrem społeczności szkolnej;
3) dbałość o honor i tradycje szkoły;
4) dbałość o piękno mowy ojczystej;
5) dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób;
6) godne, kulturalne zachowanie się w szkole i poza nią;
7) okazywanie szacunku innym osobom.
2. Śródroczną ocenę klasyfikacyjną zachowania ustala się według skali określonej w statucie szkoły.
Proponuję przeprowadzić rozmowy z rodzicem, sporządzając za każdym razem notatkę służbową. Do rozmowy należałoby się przygotować wcześniej i prowadzić ją wg opracowanego wzoru dokumentu (notatki), wykorzystując zapisy ww. rozporządzeń oraz statutu. Rozmowy należy przeprowadzać w obecności wychowawcy oraz pedagoga.
Szkoła nie może być bierna, powinna inicjować spotkania, poszukiwać rozwiązań, najlepiej we współpracy z rodzicem.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy podręczniki po uczniach gimnazjum, które zostały spisane, można przeznaczyć na makulaturę?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak należy rozumieć częste sformułowanie w statutach szkół: "Szkoła może przyjąć ucznia spoza obwodu w miarę posiadania wolnych miejsc"? Czy na wolne miejsca szkoła musi mieć środki finansowe w preliminarzu budżetowym.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń klasy II oddziału gimnazjalnego nie otrzymuje promocji do klasy III. Do której klasy powinien być przypisany VII czy VIII?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Organ prowadzący wyraził zgodę na prowadzenie kształcenia w zawodzie opiekun medyczny w Szkole Policealnej dla Dorosłych funkcjonującej w ZSNr1 od roku szkolnego 2016/2017. W poprzednim i obecnym roku szkolnym nie udało się rozpocząć kształcenia na tym kierunku, ponieważ nie było chętnych do nauki w zawodzie opiekun medyczny w SPdD. Obecnie są chętne osoby na kwalifikacyjny kurs zawodowy. W związku z tym pytanie brzmi: czy można rozpocząć kwalifikacyjny kurs zawodowy w zawodzie opiekun medyczny, chociaż do tej pory nie było prowadzone kształcenie w tym kierunku w Szkole Policealnej dla Dorosłych?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Przedszkole Niepubliczne zatrudnia ponad 20 pracowników. Czy może skorzystać z zawieszenia składek na ZUS (tarcza antykryzysowa)? Czy właściciel też może skorzystać z nieopłacania składek na ZUS przez 3-miesiące? Jakie dokumenty należy złożyć i za jaki okres?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe