Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne Na podstawie przepisu przejściowego, tj. art. 14 ustawy rekrutacyjnej ( ustawy z dnia 6 grudnia 2013r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw –...

PORADA PRAWNA

Regulamin rekrutacji do burs na rok 2016/2017 czy są jakieś zmiany?

Na podstawie przepisu przejściowego, tj. art. 14 ustawy rekrutacyjnej ( ustawy z dnia 6 grudnia 2013r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw – Dz.U. z 2014, poz.7) w postępowaniu rekrutacyjnym na rok szkolny 2014/2015 do publicznej placówki zapewniającej opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania ( bursy, internatu)
– kryteria, terminy postępowania rekrutacyjnego i terminy postępowania uzupełniającego, w tym terminy składania dokumentów, wymagane dokumenty oraz sposób przeliczania punktów określał dyrektor placówki w uzgodnieniu z organem prowadzącym. Powyższe kwestie określał w regulaminie rekrutacji do bursy na dany rok szkolny.

Od roku szkolnego 2015/2016 w postępowaniu rekrutacyjnym dyrektor placówki w uzgodnieniu z organem prowadzącym ustala już tylko terminy przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego, w tym terminy składania dokumentów i podaje je do publicznej wiadomości. Podstawę prawną do podejmowania tych czynności stanowi art.20w ust.5 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty ( tekst jedn. Dz.U. z 2015r. poz.2156 z późn.zm.).
Nowe przepisy Ministra Edukacji Narodowej określone w rozporządzeniu z dnia 2 listopada 2015r. w sprawie sposobu przeliczania na punkty poszczególnych kryteriów uwzględnianych w postępowaniu rekrutacyjnym, składu i szczegółowych zadań komisji rekrutacyjnej, szczegółowego trybu i terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego, które obowiązują od 1 stycznia 2016r., określiły:
• jednolity sposób przeliczania na punkty poszczególnych kryteriów określonych w ustawie o systemie oświaty ( kryteria I grupy);
• sposób ustalania punktacji w przypadku osób zwolnionych odpowiednio ze sprawdzianu lub egzaminu gimnazjalnego;
• skład i szczegółowe zadań komisji rekrutacyjnej;
• tryb i terminy przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego, a także terminy składania dokumentów.
Przepisy te, jak widać z powyższego, nie wprowadziły zmian w zasadach rekrutacji na rok szkolny 2016/2017. Dyrektor bursy powinien jednak zwrócić uwagę na doprecyzowanie przepisów odnośnie składu oraz zadań komisji przeprowadzanej postępowanie rekrutacyjne do placówki, a także na obowiązek sporządzania protokołu postępowania rekrutacyjnego zgodnie z § 12 ust.7 i 8 powołanego wyżej rozporządzenia.

 

Przykładowe dokument:

Regulamin rekrutacji do bursy na rok szkolny 2016/2017
 

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT