Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pytanie dotyczy terminu wypłaty odprawy emerytalnej dla pracownika samorządowego kiedy powinna zostać wypłacona czy w momencie rozwiązania stosunku pracy? Kolejne pytanie powiązane z powyższym dotyczy tej samej osoby i również terminu wypłaty nagrody jubileuszowej w związku z par. 8 ust. 8 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych. Wiem że jest zapis w w/w artykule że "nagrodę tę wypłaca się w dniu rozwiązania stosunku pracy" , ale co w przypadku gdyby emerytura nie została przyznana??
Przepisy ustawy o pracownikach samorządowych oraz rozporządzenia w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych wyraźnie nakazują wypłatę odprawy emerytalnej pracownikowi samorządowemu, którego stosunek pracy ustał w związku z przejściem na emeryturę. Prawo nie uzależnia wypłaty odprawy od uzyskania przez pracownika prawa do emerytury czy też przedłożenia decyzji ZUS.
Tak samo jest w przypadku nagrody jubileuszowej pracownika odchodzącego na emeryturę. Jeżeli tylko stosunek pracy ustaje w związku z przejściem na rentę z tytułu niezdolności do pracy lub emeryturę, a do nabycia prawa do nagrody jubileuszowej brakuje mniej niż 12 miesięcy, licząc od dnia rozwiązania stosunku pracy, nagrodę tę wypłaca się w dniu rozwiązania stosunku pracy.
Informacje na temat wypłaty tychże świadczeń umieszcza się na świadectwie pracy. W przypadku, gdyby pracownik nie uzyskał emerytury, w następnym zakładzie pracy nie zostaną już wypłacone te świadczenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jaki wymiar urlopu uzupełniającego za 2017 i 2018 rok należy się nauczycielowi, który:
- od 30.01.2017 do 25.07.2017 przebywał na zwolnieniu lekarskim, a następnie
- od 26.07.2017 do 25.07.2018 na urlopie dla poratowania zdrowia?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Moje pytanie dotyczy zatrudnienia nauczyciela mianowanego, który pracował w okresie od 4 września 2017 roku do dnia 31 sierpnia 2018 roku(w wymiarze 10/18) i od 1 września 2018 do 31 sierpnia 2019 w wymiarze 13/18). W tym roku byłaby to trzecia umowa na 10/18 etatu. Zaproponowałam zawarcie jej w okresie od 2 września 2019 do 26 czerwca 2020 roku w wymiarze 10/18. Nauczycielka nie wyraża zgody. Domaga się zatrudnienia na stałe. Sytuacja w szkole jest taka, że w przyszłym roku szkolnym (2020/2021) będę mogła zaproponować jej 7/18, natomiast w kolejnym roku ze względu na pusty rocznik będzie to tylko 6/18. Czy warunki organizacji nauczania w tym przypadku pozwalają na zatrudnienie na czas określony?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka w terminie 07.03.2018 r. – 24.07.2018 r. przebywała na urlopie macierzyńskim. Następnie złożyła wniosek o urlop rodzicielski (25.07.2018 r. – 5.03.2019 r.). Następnie złożyła wniosek o łączenie urlopu rodzicielskiego z pracą na ½ etatu (5.12.2018 r. do 3.06.2019 r.).
Co z urlopem za 2019 r.? Czy jeżeli nauczyciel pracował na ½ etatu, a jednocześnie był na urlopie rodzicielskim można zaliczyć, że w okresie ferii zimowych miał urlop czy należy urlopu udzielić w wakacje i w jakim wymiarze? 56 dni? Czy należy to inaczej przeliczyć?
Co ze świadczeniem urlopowym za rok szkolny 2018/2019? Czy przysługuje i za jaki okres?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- 1. Czy nauczyciel dyplomowany (zatrudniony na podstawie mianowania), który ukończył studia magisterskie na kierunku zootechnika od 1 września 2017r. będzie posiadał kwalifikacje do nauczania w szkole podstawowej biologii (dot. szkoły, w której nauczyciel jest aktualnie zatrudniony)? Nauczyciel ten rozpoczął pracę w szkole w 1994 r. jako nauczyciel biologii.; 2. Czy nauczyciel mianowany (zatrudniony na podstawie mianowania), który ukończył studia magisterskie na kierunku pedagogika ze specjalnością animator i menedżer kultury oraz posiada dyplom ukończenia studiów podyplomowych w zakresie oligofrenopedagogiki od 1 września 2017r. będzie mógł być nadal zatrudniony (dot. szkoły, w której nauczyciel jest aktualnie zatrudniony) na stanowisku nauczyciela wspomagającego?; 3. Czy nauczyciel kontraktowy, który ukończył studia magisterskie na kierunku ekonomia i posiada dyplom ukończenia studiów podyplomowych w zakresie edukacji wczesnoszkolnej od 1 września 2017r. będzie mógł być w dalszym ciągu zatrudniony na stanowisku nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej(dot. szkoły, w której nauczyciel jest aktualnie zatrudniony)?; 4. Czy nauczyciel opisany w punkcie 3. po ukończeniu studiów podyplomowych w zakresie edukacji wczesnoszkolnej będzie miał kwalifikacje do pracy w klasach I-III, czy konieczne jest ukończenie przez niego studiów min. na poziomie licencjatu?
- Dyrektor szkoły zamierza zrezygnować z funkcji dyrektora szkoły z końcem grudnia 2015r. Od 1 stycznia zostaje nauczycielem dla którego zgodnie z jego kwalifikacjami nie ma godzin. Czy nowy dyrektor zwalnia go? Czy były dyrektor - nauczyciel dyplomowany otrzymuje odprawę?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe