Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel zatrudniony na godziny od 01.02.1993 r. do 31.08.1993 r. (podstawowym miejscem pracy był inny zakład). Od 01.09.1993 r. do 31.08.2018 r. nauczyciel został zatrudniony na etacie. Koleżanka wystawiając świadectwo pracy nie ujęła w świadectwie okresu od lutego do sierpnia 1993 roku. Czy można wypisać osobne świadectwo, czy należy dokonać sprostowania tego które zostało wydane?
O ile nauczyciela przez cały okres pracy obowiązywał jeden stosunek pracy, należy dokonać sprostowania świadectwa pracy poprzez wydanie nowego prawidłowego świadectwa pracy z bieżącą datą wystawienia. Ponadto najpóźniej w dniu wydania pracownikowi nowego (sprostowanego) świadectwa pracy, usuwa się z akt osobowych pracownika i niszczy poprzednio wydane świadectwo pracy, zgodnie z § 7 ust. 1 i 5 rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 30 grudnia 2016 r. w sprawie świadectwa pracy (Dz.U. z 2018 r., poz. 1289 ze zm.). Aby w obrocie prawnym nie funkcjonowały dwa świadectwa pracy za pokrywające się częściowo okresy zatrudnienia, należałoby zwrócić się do pracownika z prośbą o zwrot poprzedniego dokumentu. Z kolei wydanie osobnego świadectwa pracy jest uzasadnione tylko, gdy pierwszy okres pracy miał miejsce na podstawie odrębnej umowy o pracę, czyli łącznie z nauczycielem były zawarte dwie kolejne umowy terminowe – art. 97 § 1 KP.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Mam pytanie dotyczące tzw. dni opieki na dzieckiem. Dla niepełnego etatu ustala się zwolnienie proporcjonalnie do wymiaru etatu. Co w przypadku gdy w czasie roku szkolnego nauczyciel ma zwiększoną liczbę godzin (aneksem do umowy)? Jak ustalić to zwolnienie w sytuacji gdy do 31.08.2016 r. nauczyciel pracował w wymiarze 1 etatu, z dniem 1.09.2016 r. został przeniesiony służbowo do innej szkoły, a w naszej szkole ma podpisaną nową umowę na 9/18?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Pracownica administracji karmi piersią dziecko. W związku z powyższym korzysta z przywilejów art. Art. 187. KP. Czy w karcie ewidencji pracy pracownika przez ten okres należy wpisywać 7 godzin czy 8?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły może mieć godziny ponadwymiarowe? Posiadam zniżkę -mam 6 godzin. Uczę języka polskiego - 5 godzin + 5 godzin, co w sumie daje 10 godzin. Czy mogę mieć 4 godziny ponadwymiarowe? Godziny wynikają z ramówki.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Pracownik w dn. 31.08.2014r. po złożeniu wypowiedzenia rozwiązał umowę o pracę. Podpisał świadectwo pracy. Teraz w piśmie nakazującym zapłatę za ekwiwalent za urlop dopomina się zapłaty wraz z odsetkami. Po sprawdzeniu dokumentów nie stwierdziłam, że należą się jakiekolwiek roszczenia.Czy nie jest to próba wyłudzenia i zastraszenia ? Wg mnie jeżeli były jakieś zastrzeżenia to jest okres w jakim można złożyć o weryfikacje dokumentów, ale nie 3 lata. Proszę o podstawę prawną, która pomoże w rozwiązaniu problemu.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Pracownik obsługi w roku 2012 otrzymał nagrodę jubileuszową za 20 lat pracy- czyli następną za 25 lat pracy powinien otrzymać w roku 2017. W tym roku tz. 2016 dostarczył zaświadczenie z Urzędu Pracy, iż przez 3 lata i 11 miesięcy przed podjęciem pracy w tut. szkole otrzymywał zasiłek dla bezrobotnych z Urzędu Pracy, który jak wiemy wlicza się do okresu pracy wymaganego do nabycia i zachowania uprawnień pracowniczych, więc do nagrody jubileuszowej również. W tym roku staż pracy pracownika wynosi łącznie 27 lat i 11 miesięcy. Nie otrzymał on nagrody jubileuszowej za 25 lat pracy- jak w świetle przepisów wybrnąć z tego problemy. Czy nagroda jubileuszowa za 25 lat pracy przepadła pracownikowi, czy należy ją wypłacić? Dziękuję za wszelka pomoc.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe