Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pytania dotyczą awansu zawodowego nauczycieli w szkole niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej: Jakie dokumenty powinny zostać w szkole po rozmowie kwalifikacyjnej w przypadku nauczyciela ubiegającego się o stopień nauczyciela kontraktowego? Jakie procedury formalne obowiązują podczas rozmowy kwalifikacyjnej?
Zgodnie z § 14 ust. 2 i 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, Dz.U. z 2013 r., poz. 393 protokoły i dokumentacja komisji kwalifikacyjnej (kopia zaświadczenia o uzyskaniu akceptacji komisji kwalifikacyjnej) są przechowywane przez organ powołujący komisję, czyli dyrektora. W dokumentacji przechowywanej przez dyrektora pozostawia się wniosek nauczyciela o wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego oraz poświadczone kopie dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje zawodowe i zaświadczenie wystawione przez dyrektora. Pozostałą dokumentację załączoną do wniosku nauczyciela o wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego zwraca się nauczycielowi, jeżeli decyzja o nadaniu albo odmowie nadania stopnia awansu zawodowego stała się ostateczna.
W czasie rozmowy kwalifikacyjnej nauczyciel – stażysta przedstawia sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego oraz odpowiada na pytania członków komisji dotyczące wymagań na stopień nauczyciela kontraktowego. Każdy z członków komisji ocenia spełnianie przez nauczyciela wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia awansu zawodowego w punktach według skali od 0 do 10. Na podstawie liczby punktów przyznanych przez poszczególnych członków komisji oblicza się średnią arytmetyczną punktów, z tym że jeżeli liczba członków komisji jest większa niż 3, odrzuca się jedną najwyższą i jedną najniższą ocenę punktową. Nauczyciel uzyskuje akceptację komisji kwalifikacyjnej, jeżeli obliczona średnia arytmetyczna punktów wynosi co najmniej 7. Nauczycielowi wydawane jest zaświadczenie o uzyskaniu akceptacji komisji kwalifikacyjnej. Przebieg rozmowy kwalifikacyjnej jest protokołowany (§ 12 – 14 ww. rozporządzenia).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- We wrześniu 2020 r. zatrudniłam w szkole podstawowej na zastępstwo nauczyciela z tytułem naukowym doktora. Nauczycielka nie posiadała żadnego stopnia awansu zawodowego więc została zatrudniona jako nauczyciel stażysta. Z przedstawionych dokumentów wynika, że Pani nie posiada statusu nauczyciela akademickiego oraz nie wykazała 5-letniego okresu pracy w szkole wyższej. Jednak zwróciła się do Wydziału Edukacji z wnioskiem o nadanie stopnia awansu nauczyciela mianowanego. Po analizie dokumentów urząd odmówił nadania w/w stopnia. Czy wobec art. 9a ust.3 ustawy Karta Nauczyciela (a właściwie drugiej części ustępu tj. " lub osoby posiadające co najmniej 5-letni okres pracy i znaczący dorobek zawodowy uzyskują z dniem nawiązania stosunku pracy w szkole stopień nauczyciela kontraktowego") mogę nadać nauczycielce stopień nauczyciela kontraktowego? Czy 5-letni okres pracy dotyczy jakiejkolwiek pracy na jakimkolwiek stanowisku, czy to dotyczy pracy na uczelni wyższej jako nauczyciel akademicki? Czy akt nadania należy wydać wstecz od 1 września 2020 r. czy od tego roku. Decyzję Wydziału Edukacji o odmowie nadania aktu nauczyciela mianowanego nauczycielka dostarczyła mailowo 23 grudnia 2020 r.
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel - specjalista (logopeda) rozpoczął staż na stopień nauczyciela kontraktowego we wrześniu 2018 r. w przedszkolu niepublicznym. przedszkole funkcjonuje również w okresie wakacyjnym zatem staż zakończy się 31 sierpnia 2019 r.
W jakim czasie od zakończenia stażu dyrektor powinien wyznaczyć termin postępowania kwalifikacyjnego?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Czy zatrudnienie zalicza się do okresu przygotowania do zawodu jeżeli mentor był dopiero przydzielony od IX.2023 r. Zatrudnienie przedstawia się następująco:
1. 1 II 2022 - 30 VI 2022 - edukacja wczesnoszkolna ( 0,5 etatu)
2. 14.XI.2022 - 14.II.2023 - język angielski ( 0,5 etatu)
3. 20.III.2023 - 9.V.2023 - język angielski (0,5 etatu)
4. 24.VI.2024 - do nadal - nauczyciel współorganizujący, język angielski (1 etat)
Nauczyciel w/w okresie posiadał wymagane kwalifikacje do nauczania. Jak datować początek i koniec okresu
przygotowania do zawodu.
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka wychowania fizycznego w lipcu 2016 roku uzyskała stopień awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego. Od kiedy może rozpocząć staż na nauczyciela mianowanego?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel otrzymał negatywną ocenę dorobku zawodowego za okres stażu na nauczyciela dyplomowanego w październiku 2011 roku odwołał się do Kuratora. Ocena ustalona przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny była też negatywna.Czy może od 01 września 2013 roku złożyć wniosek o ponowny staż?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe