Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Przepraszam ale jeszcze raz przesyłam pytanie uzupełnione o pewne dane. Proszę jeszcze raz o analizę i odpowiedź na to pytanie. W naszej szkole funkcjonuje oddział specjalny z uczniami z upośledzeniem w stopniu lekkim. Jest to klasa z uczniami klas I, II, IV, VII . Nauczyciel dyplomowany zatrudniony od 01.09.2017r. w wymiarze 14/18 godzin tygodniowo ma przydzielone 13/18 godzin w szkole i 1/18 w klasie- oddziale specjalnym w której są uczniowie z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim. Moje pytanie : czy nauczycielowi należy się dodatek za trudnie warunki pracy. Jeżeli tak to w jakiej wysokości. Dyrektor szkoły – nauczyciel mianowany realizuje godziny dydaktyczne w wymiarze 3/18 w w/w oddziale specjalnym prowadząc zajęcia rewalidacyjne. Jest to pensum ustalone przez organ prowadzący szkołę dla dyrektora. Moje pytanie : czy dyrektorowi należy się dodatek za trudnie warunki pracy. Jeżeli tak to w jakiej wysokości. Inni nauczyciele przedmiotowi ( np. nauczyciel wychowania fizycznego) ma przydzielone 21/18 godzin tygodniowo w tym 17/18 w szkole i 4/18 w w/w oddziale specjalnym . Czy nauczycielowi należy się dodatek za trudne warunki pracy za 4/18. Jeżeli tak to w jakiej wysokości. Przedstawiam rozdział z Uchwały Rady Miasta w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli szkół p przedszkoli w sprawie dodatku za trudne warunki pracy. § 8 1. Nauczycielom pracującym w trudnych lub uciążliwych warunkach pracy dla zdrowia przysługują z tego tytułu dodatki. 2. Za pracę w trudnych warunkach uznaje się prowadzenie przez nauczycieli : a/ zajęć rewalidacyjno-wychowawczych z dziećmi i młodzieżą upośledzoną w stopniu głębokim, b/ zajęć dydaktycznych i wychowawczych w klasach specjalnych oraz prowadzenie indywidualnego nauczania dziecka zakwalifikowanego do kształcenia specjalnego, c/ prowadzenie nauczania indywidualnego w domu ucznia, zakwalifikowanego do takiego kształcenia. 3. Nauczycielom przysługuje dodatek w wysokości : za prace w trudnych warunkach – 20% wynagrodzenia zasadniczego. 4. Dodatek za trudne lub uciążliwe warunki pracy przysługuje w okresie faktycznego wykonywania pracy, za którą dodatek jest związany oraz w okresie nie wykonywania pracy, za który przysługuje wynagrodzenie liczone jak za okres urlopu wypoczynkowego. 5. Nauczycielom prowadzącym indywidualne nauczanie w domu ucznia oraz dziecka zakwalifikowanego do kształcenia specjalnego przysługuje dodatek w wysokości 20 % stawki godzinowej za każdą przepracowana godzinę. 6. Dodatki przysługują w takiej części, w jakiej godziny pracy w trudnych, warunkach Pracy pozostają do obowiązującego wymiaru godzin. 7. Dodatki wypłaca się z dołu za czas faktycznego wykonywania pracy § 14 ustalenie tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin dla nauczycieli, którym powierzono stanowisko kierownicze w szkole : 1. dyrektor szkoły liczącej 17 i więcej oddziałów – 3 godz.
Dzień dobry,
odpowiedź eksperta na przedstawione pytanie nie uległa zmianie. O wyliczenie konkretnych stawek należy zgłosić się bezpośrednio do księgowości.
Pozdrawiamy serdecznie,
Zespół Redakcyjny
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w czasie ferii zimowych , letnich mogą być prowadzone zajęcia otwarte (sportowe, turystyczne) w szkołach? Nasza placówka jest placówką oświatową niefeeryjną. Prowadzimy zajęcia pozalekcyjne nieodpłatne w różnych szkołach w różnych dzielnicach miasta (są to na ogół zajęcia sportowe) w ramach godzin jakie mają nasi nauczyciele. Dotychczas prowadziliśmy w czasie ferii zimowych i letnich zajęcia otwarte w których uczestniczyły dzieci z tych szkół. Posiadamy regulamin takich zajęć. Czy takie zajęcia są prowadzone zgodnie z prawem, czy musimy traktować je jako półkolonie, zgodnie z Rozporządzeniem z 2016 roku (dotyczy wypoczynku). Czy w związku z tym, iż nie wszyscy nauczyciele mają ukończony kurs kierownika wypoczynku, czy kierownikiem może być jedna osoba na wszystkie zajęcia prowadzone w różnych szkołach, czy musi być na każde zajęcia - inny kierownik?
- Jak powinien zachować się pracodawca w sytuacji, gdy pracownik (nauczyciel bibliotekarz) z urazem ręki (zwichnięcie/złamanie) przychodzi do pracy po kilkudniowym zwolnieniu lekarskim?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Zatrudniamy wychowawcę internatu przy zespole szkół na 1/2 etatu na podstawie KN, osoba ta jednocześnie jest zatrudniona w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej jako asystent rodziny. Czy jako drugi zakład pracy powinniśmy wypłacać wysługę lat niezależnie że pierwszy zakład wypłaca dodatek za wysługę za te same zakończone okresy pracy?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel, który ukończył: studia magisterskie z zakresu Zarządzanie i Marketing oraz kwalifikacyjny kurs pedagogiczny do nauczania teoretycznych przedmiotów zawodowych ma kwalifikacje do prowadzenia zajęć z Podstaw Przedsiębiorczości w Branżowej Szkole I stopnia oraz LO ?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie odnośnie do świadectwa pracy. 1) Nauczyciel zatrudniony na podstawie mianowania odchodzi na emeryturę. Jaką mam wpisać podstawę prawną rozwiązania stosunku pracy? 2) Nauczyciel zatrudniony na umowę o pracę na czas nieokreślony do 31.08.2020 r. Przyczyną wypowiedzenia umowy o pracę były zmiany organizacyjne. Jaką mam wpisać podstawę prawną rozwiązania stosunku pracy?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe