Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Prowadzę szkołę niepubliczną z uprawnieniami publicznej. Mam pytanie w związane z osobnym rozliczeniem miesięcznym subwencji dla ucznia z orzeczeniem. W jaki sposób prawidłowo dokonać rozliczenia jeśli mamy uczniów z rożnymi schorzeniami? Taka sytuacja wiąże się z wysokością dotacji, dostajemy także miesięczną subwencję w postaci jednej kwoty bez podziału na paragrafy. Czy należy dokonać procentowego podziału w zależności od schorzenia?
Dotacja jest rozliczana zbiorczo: 1) wydatki na kształcenie specjalne wszystkich uczniów z różnymi niepełnosprawnościami, czyli na realizację zadań wynikających z zaleceń zawartych w orzeczeniach o potrzebie kształcenia specjalnego, zgodnie z art. 35 ust. 4 i ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych, Dz.U. z 2017 r., poz. 2203 ze zm., bez procentowego rozliczenia na poszczególnych uczniów oraz 2) wydatki na tych uczniów niezwiązane z kształceniem specjalnym, których wysokość jest ustalana według wzoru z art. 35 ust. 5 pkt 4 UoFZO, również bez ich proporcjonalnego rozkładania na każdego z uczniów z orzeczeniem.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel w tygodniu realizuje 25 godzin dydaktycznych i jest zatrudniony na pełen etat. Od maja z powodu zakończenia nauki w klasach maturalnych pozostanie mu do realizacji 15 godzin. Czy brakujące godziny do etatu w miesiącach maj-czerwiec można mu potrącić z godzin ponadwymiarowych wypracowanych w terminie wrzesień-kwiecień?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jakimi narzędziami można zbadać czy oferta edukacyjna szkoły podstawowej wynika z podstawy programowej.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Chciałam zapytać, jakie warunki powinno się spełnić, żeby założyć niepubliczną bursę? Czy jest jakaś minimalna liczba miejsc w takiej bursie i czy na jej prowadzenie można otrzymać dotację?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Uprzejmie proszę o przykładową opinię rady pedagogicznej dotyczącą planu finansowego szkoły
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Będący w zawieszeniu nauczyciel (trwa postępowanie wyjaśniające) kontaktuje się z rodzicami podopiecznych i mówi nieprawdę, że dzieci w szkole są nakłaniane do podpisywania nieprawdziwych wyjaśnień oraz że są zastraszane przez pedagoga. Jakie prawne możliwości ma dyrektor, by zapobiec dalszemu szkalowaniu placówki i pracowników?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe