Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Prowadzę szkołę niepubliczną z uprawnieniami publicznej. Mam pytanie w związane z osobnym rozliczeniem miesięcznym subwencji dla ucznia z orzeczeniem. W jaki sposób prawidłowo dokonać rozliczenia jeśli mamy uczniów z rożnymi schorzeniami? Taka sytuacja wiąże się z wysokością dotacji, dostajemy także miesięczną subwencję w postaci jednej kwoty bez podziału na paragrafy. Czy należy dokonać procentowego podziału w zależności od schorzenia?
Dotacja jest rozliczana zbiorczo: 1) wydatki na kształcenie specjalne wszystkich uczniów z różnymi niepełnosprawnościami, czyli na realizację zadań wynikających z zaleceń zawartych w orzeczeniach o potrzebie kształcenia specjalnego, zgodnie z art. 35 ust. 4 i ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych, Dz.U. z 2017 r., poz. 2203 ze zm., bez procentowego rozliczenia na poszczególnych uczniów oraz 2) wydatki na tych uczniów niezwiązane z kształceniem specjalnym, których wysokość jest ustalana według wzoru z art. 35 ust. 5 pkt 4 UoFZO, również bez ich proporcjonalnego rozkładania na każdego z uczniów z orzeczeniem.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy związek zawodowy, który opiniował arkusz organizacyjny (w kwietniu) może sprawdzić w KO, czy jego opinia została dołączona do w/w dokumentu przez organ prowadzący?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń klasy 8 ukończył szkołę podstawową 26 czerwca br.
Jakie poprawne zapisy powinny się znajdować w księdze uczniów w rubrykach:
-data wydania dokumentu (czy rubryka dotyczy wydania świadectwa)?
-data ukończenia szkoły (26 czerwca czy 31 sierpnia)?
-numer świadectwa (numer z księgi uczniów czy inny numer?
Które z tych rubryk należy wypełnić?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jakie kroki podejmuje dyrektor w stosunku do nauczyciela, na którego wpłynęły oficjalne skargi ze strony uczniów i rodziców. Nauczycielka zatrudniona w naszej placówce od sześciu lat na dwie godziny tygodniowo (pracuje tylko w naszej szkole), jako nauczyciel WOS-u jest nauczycielem kontraktowym. Praktycznie od początku jej zatrudnienia stwarzała sytuacje konfliktowe w stosunku do uczniów. Próby rozmowy z Panią, gdzie próbowano pomóc jej w związku z brakiem doświadczenia w pracy z gimnazjalistami nie dają rezultatów. Uczniowie nie chcą uczestniczyć w zajęciach, bo Pani krzyczy na nich, opowiada różne niestworzone rzeczy (tak przekazują to uczniowie). Zdarzyło się (z opowieści uczniów), że powiedziała w klasie, że "dyrektor żyje z Panią od polskiego, a wuefista z inną Panią z jakiejś tam szkoły". Uczniowie w proteście "za te bzdury" źle zachowują się na lekcjach, dokuczają nauczycielce, ta pisze im uwagi i prowadzi z nimi wojnę. Oceniane kartkówki nie są pokazywane uczniom, nie daje szans tzw. poprawy ocen itp. Lekcje (właściwie trudno nazwać je lekcjami), które prowadzi są często przerywane przez interwencje wychowawcy czy też dyrektora. Na słowa dyrektora: "Pani dziś poniosła klęskę na lekcji, ponieważ krzyczała Pani do uczniów, nie pozwoliła dojść do słowa uczniowi (uczniom) i mnie; Pani odpowiada: Ja to chciałam zrobić medialnie (???). Na zajęcia wychodzi negatywnie nastawiona (już sama postawa o tym mówi), co oczywiście wyczuwają uczniowie i zaczynają się wzajemne przekomarzania. Oczywiście Pani podaje temat i podaje treści (stara się), jednak skutek jest mierny, trudno mówić o osiągnięciu celów lekcji. Rodzice zwracają się do dyrekcji o rozwiązanie problemu ponieważ jest to przedmiot egzaminacyjny, dodatkowo uważają, że ta Pani słownie i poprzez swoje zachowanie podważa autorytet innych nauczycieli. Żądają konfrontacji i natychmiastowych działań. Proszę o pomoc prawną i wskazówki co do rozwiązania problemu.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nasza szkoła przygotowuje się do nadania imienia i sztandaru szkole. Rewers sztandaru wygląda następująco: biało-czerwone tło, w centralnym miejscu umieszczony wizerunek Orła Białego. Nad Orłem na półokręgu umieszczony napis: „BÓG HONOR OJCZYZNA”, pod Orłem znajduje się napis: „NAUKA I PRACA”. Czy umieszczenie napisu nad Orłem jest zgodne z zasadami oraz dobrymi praktykami godnego postępowania wobec polskich symboli państwowych?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę odpowiedzieć na pytania po jakim czasie możemy zniszczyć? - deklaracje kontynuacji pobytu; - wnioski osób przyjętych; - wnioski osób nie przyjętych; - umowy przyjęcia. Proszę o podstawę prawną.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe