Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o stanowisko w następującej sprawie: w skład MOS wchodzi gimnazjum. Czy konieczne jest w tym wypadku prowadzenie Księgi wychowanków i Księgi uczniów? Czy nie wystarczy tylko Księga wychowanków? Uczniem gimnazjum jest zawsze wychowanek MOS i odwrotnie. W związku z tym dane wychowanka/ucznia są powielane. Drugie pytanie. Parę miesięcy temu ukazała się informacja, że od tego roku szkolnego Program Wychowawczy i Profilaktyki stanowi całość. Niestety nie wydrukowałam tej informacji i nie mogę znaleźć potwierdzenia tego faktu w przepisach. Proszę o pomoc i w tej sprawie.
Ad. 1. Należy prowadzić 2 księgi: 1) wychowanków (dokument dla ośrodka), 2) uczniów (dokument szkolny). Ad. 2. Na ten temat pisaliśmy wielokrotnie na naszych stronach www. Nie ma znaczenia jaką formę przyjmie dokument zawierający zadania szkoły, o których mowa w pytaniu. Najważniejsze jest, by szkoła posiadała program profilaktyki i program wychowawczy oraz je systematycznie realizowała. Oznacza to, że mogą to być dokumenty odrębne, ale spójne, dostosowane do wieku i potrzeb uczniów. Podstawa prawna: 1) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji. 2) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w przypadku dodatkowych godzin finansowanych ze środków pochodzących z budżetu UE należy zastosować metodę wyliczenia wynagrodzenia jak za godziny ponadwymiarowe?
1.Nauczyciel dyplomowany realizuje w szkole podstawowej 19/18 oraz 9/26.
Czy w takim przypadku jego stawka za tą godzinę wynosi - 45,99?
2.Dyrektor (dyplomowany) realizuje obowiązkowe godziny 1/18 oraz 2/26.
Czy w takim przypadku jego stawka za tą godzinę wynosi – 36,70?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Matka ucznia zabrała papiery ze szkoły. Do kiedy jesteśmy zobowiązani przechowywać sprawdziany, kartkówki i inne tego typu prace tego ucznia, jeśli przestał być już naszym uczniem? Matka ucznia jest bardzo roszczeniowa i cały rok straszyła nas pozwem sądowym (i nie wiadomo, czy nie uda się do sądu).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam w szkole nauczyciela, który dostał grant z Unii Europejskiej na 2-tygodniowy wyjazd szkoleniowy z zakresu języka angielskiego do Wielkiej Brytanii. Szkoła nie musi dofinansowywać tego wyjazdu. Mam jednak pytanie. Czy takiemu nauczycielowi dyrektor szkoły może udzielić jakiejś formy oddelegowania na to doszkalanie, czy przysługuje nauczycielowi tylko urlop bezpłatny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o odpowiedź na następujące pytanie: Jak należy interpretować przepis: § 7. ust. 4; Rozporządzenia MEN z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. z dnia 22 lutego 2012 r. poz. 204 ze zm.), w zakresie tworzenia grup koedukacyjnych na lekcjach wychowania fizycznego w szkole ponadgimnazjalnej?; cyt.§ 7. ust. 4; W klasach IV-VI szkoły podstawowej, w gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej zajęcia wychowania fizycznego w zależności od realizowanej formy tych zajęć mogą być prowadzone łącznie albo oddzielnie dla dziewcząt i chłopców. PYTANIE: Czy w szkole ponadgimnazjalnej na zajęciach z wychowania fizycznego (prowadzonych w systemie klasowo lekcyjnym) można tworzyć grupy koedukacyjne, tzn. jedną lub dwie dziewczyny przydzielić do grupy chłopców? Jak zinterpretować zapis, że koedukacja jest możliwa: cyt: "...w zależności od realizowanej formy tych zajęć ..."?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od ubiegłego roku szkolnego jesteśmy szkołą, która realizuje naukę języka niemieckiego, jako języka dodatkowego dla dzieci, których rodzice wnioskowali o stworzenie takiej możliwości w ramach mniejszości narodowej. W naszym przypadku – mniejszości niemieckiej. Z tego tytułu nasza szkoła otrzymuje również dość duże środki finansowe. Moje pytanie dotyczy wydatkowania tych pieniędzy. Czy jest gdzieś zapis mówiący o tym, na co można te pieniądze wydatkować, a na co nie? Oczywiście – na opłacenie nauczyciela j. niemieckiego, na podręczniki i pomoce dydaktyczne, na programy multimedialne również. Ale pozostaje jeszcze spora reszta i co z tymi pieniędzmi mogę zrobić? Nikt w sposób jednoznaczny nie może, albo nie chce udzielić mi odpowiedzi na ww. pytanie, dlatego proszę o podpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe