Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o przedstawienie procedury zatrudnienia pedagoga wspomagającego dla ucznia klasy III z Zespołem Aspergera. Chodzi mi o rodzaj umowy, ilość godzin i czas trwania wspomagania. Dziecko ma wskazanie do ukończenia II etapu kształcenia.
Nauczyciela wspomagającego - posiadającego kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej zatrudnia się w celu współorganizowania kształcenia uczniów niepełnosprawnych na podstawie Karty Nauczyciela, przepisów zawartych w rozdziale 4. W zależności od stopnia awansu zawodowego oraz możliwości organizacyjnych zatwierdzonych w arkuszu organizacji - umowa z nauczycielem wspomagającym może być zawarta na czas określony, nieokreślony lub przez mianowanie. Tygodniowy czas pracy z uczniem lub na jego rzecz powinien wynikać z pensum dydaktycznego, którego obowiązkowy wymiar godzin powinien określić organ prowadzący na podstawie uchwały rady gminy. Taki nauczyciel ma bowiem inne zadania niż zwykły nauczyciel, asystent nauczyciela czy pomoc nauczyciela, albowiem:
- prowadzi wspólnie z innymi nauczycielami zajęcia edukacyjne oraz wspólnie z innymi nauczycielami i specjalistami realizuje zintegrowane działania i zajęcia, określone w programie;
- prowadzi wspólnie z innymi nauczycielami i specjalistami pracę wychowawczą z uczniami niepełnosprawnymi;
- uczestniczy, w miarę potrzeb, w zajęciach edukacyjnych prowadzonych przez nauczycieli oraz w zintegrowanych działaniach i zajęciach, określonych w programie, realizowanych przez nauczycieli i specjalistów;
- udziela pomocy nauczycielom prowadzącym zajęcia edukacyjne oraz nauczycielom i specjalistom realizującym zintegrowane działania i zajęcia, określone w programie, w doborze form i metod pracy z uczniami niepełnosprawnymi.
To oznacza, że nauczyciel wspomagający w szczególności:
- udziela wsparcia uczniowi niepełnosprawnemu w bieżącej pracy podczas zajęć edukacyjnych adekwatnie do potrzeb wynikających z niepełnosprawności;
- realizuje wobec ucznia czynności opiekuńcze na terenie szkoły;
- dokonuje wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia;
- informuje nauczycieli o postępach i trudnościach ucznia w toku zajęć, pomaga im w zakresie przygotowania się do zajęć, w dostosowaniu wymagań odpowiednio do potrzeb ucznia, przygotowaniu materiałów i pomocy do zajęć prowadzonych z tym uczniem;
- bierze udział w pracach zespołu nauczycieli i specjalistów pracujących z uczniem, w opracowaniu i modyfikacji IPET,
- bierze udział w spotkaniach z rodzicami, informowaniu ich o postępach ucznia, udziela im instruktażu do pracy z dzieckiem w domu.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Co z listą dokumentów jakie muszą być w szkole?
Obiecaliście, że "Szczegółowa lista jest w opracowaniu, będziemy starali się udostępnić Państwu na zamknięcie roku szkolnego." i wciąż czekamy...
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak długo należy uczniowi z Ukrainy organizować dodatkowe zajęcia z j. polskiego? Uczeń od dwóch lat uczęszczał do szkoły podstawowej i od tego roku szkolnego złożył wniosek o przyjęcie do nowej szkoły. Czy w nowej szkole dalej należy zapewnić dodatkowe zajęcia z j. polskiego?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Przedszkole niepubliczne zakończyło działalność utworzonej filii przedszkola w 2013 roku , sprzęt oraz wyposażenie filii przedszkole odsprzedało Stowarzyszeniu, które w tym samym miejscu utworzyło nowe przedszkole na podstawie umowy sprzedaży w 2015 roku. Przedszkole wystawiało rachunki na odsprzedany sprzęt i wyposażenie. Czy powinno zapłacić podatek dochodowy od odsprzedanego używanego wyposażenia?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jakie zmiany nastąpiły od dnia 1 stycznia 2011 w odniesieniu do Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację
Jak powinno wyglądać sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego za I semestr roku szkolnego 2009/2010?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe