Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Przedszkole niepubliczne zakończyło działalność utworzonej filii przedszkola w 2013 roku , sprzęt oraz wyposażenie filii przedszkole odsprzedało Stowarzyszeniu, które w tym samym miejscu utworzyło nowe przedszkole na podstawie umowy sprzedaży w 2015 roku. Przedszkole wystawiało rachunki na odsprzedany sprzęt i wyposażenie. Czy powinno zapłacić podatek dochodowy od odsprzedanego używanego wyposażenia?
Przychód stanowi także zbycie prawa majątkowego, co wiąże się z opodatkowaniem podatkiem dochodowym wartości zbytego sprzętu i wyposażenia filii przedszkola (art. 7 i art. 14 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, Dz. U. z 2016 r., poz. 1888 z późn. zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel organizujący i jadący na wycieczkę szkolną powinien mieć ukończony kurs kierownika wycieczki?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację , czy jako dyrektor szkoły mogę podpisywać umowy na wykonanie prac remontowych z wykonawcą robót. W praktyce wygląda to tak , że wysyłam zapytania ofertowe,wybieram ofertę, podpisuję umowę na wykonanie prac remontowych wraz z umową o nadzór budowlany nad pracami. Ale mam wątpliwości-czy tej procedury nie powinien prowadzić organ prowadzący? Z góry dziękuję za odpowiedź. BB
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Rada Rodziców wszystkie dokumenty przechowuje w prywatnym mieszkaniu. W regulaminie RR jest zapis:
"§ 37
1. Protokoły z zebrań komisji powołanych przez Radę Rodziców stanowią dokumentację pracy Rady Rodziców.
2. Za przechowywanie protokołów z zebrań komisji odpowiedzialny jest sekretarz Rady Rodziców.
3. Sekretarz Rady Rodziców przekazuje dokumentację w ręce sekretarza nowej kadencji Rady Rodziców."
Czy jest to zgodne z prawem?
Na pismo o przekazanie dokumentacji do szkoły otrzymałam kserokopie bez poświadczenia za zgodność z oryginałem.
Ponadto RR takie same kopie (protokoły, listy obecności) przekazała Wójtowi Gminy oraz Radzie Gminy. Czy zgodne jest to z prawem oraz RODO?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Chciałam bym doprecyzować poprzednie pytanie odnośnie utworzenia zespołu szkolno-przedszkolnego .
Kto podejmuje wszystkie uchwały jeżeli organem prowadzącym szkołę i oddział przedszkolny obecnie jest stowarzyszenie a nie jst.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Witam!
Interesuje mnie ramowy plan nauczania z nową podstawą programową dla IV klasy szkoły podstawowej. Plan ministerialny zawiera liczbę godzin w cyklu trzyletnim.Czy mogę oczekiwać, że na stronie nadzoru pojawi się przykład ramowego planu z rozbiciem na tygodniową liczbę godzin z poszczególnych przedmiotów?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe