Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o pomoc w następującej sprawie. W mojej szkole (CKU dla dorosłych) jeden ze słuchaczy (obecnie słuchacz III semestru nauki) chciałby, aby uznano mu opinię psychologiczno-pedagogiczną, w celu zgłoszenia go do egzaminu maturalnego (w przyszłym roku szkolnym) jako dyslektyka. Z opinii wyraźnie wynika, że słuchacz ma zaburzenia o podłożu dyslektycznym, lecz moje wątpliwości budzi fakt, iż opinia ta została wydana, gdy uczeń chodził do szkoły podstawowej i miał 11 lat. Czy w takim układzie można uznać tego typu opinię? Czy fakt, że została ona wydana w roku 2011 nie ma (bądź też właśnie ma) znaczenia? Na jakiej podstawie można zgłosić słuchacza dorosłego do egzaminu maturalnego jako dyslektyka? O ile w ogóle istnieje taka możliwość.
Opinia o specyficznych trudnościach w uczeniu się, wydana najwcześniej po ukończeniu III klasy szkoły podstawowej i nie później niż do ukończenia szkoły podstawowej, zachowuje swoją ważność na egzaminach na kolejnych etapach edukacyjnych - słuchacz z dysleksją uzyskał ją w czasie obowiązywania § 4 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 czerwca 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych, Dz.U. z 2015 r., poz. 843 i nie musi uzyskiwać nowej opinii, ponieważ na jej podstawie jest uprawniony do skorzystania z dostosowania warunków egzaminu do jego potrzeb edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych wynikających z rodzaju tych trudności, gdyż egzamin będzie zdawał na podstawie przepisów obowiązujących przed reformą oświaty (art. 44zzr ust. 5 UoSO w zw. z art. 297 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 60). Przedmiotowa opinia powinna zostać złożona przez słuchacza wraz z deklarację przystąpienia do egzaminu (art. 44zzzg UoSO). Rada pedagogiczna powinna wskazać sposób dostosowania warunków egzaminu spośród możliwych sposobów wymienionych w komunikacie CKE. Następnie dyrektor lub upoważniony przez niego nauczyciel informuje na piśmie rodziców lub pełnoletniego słuchacza o wskazanych sposobach dostosowania warunków egzaminu. W terminie 3 dni roboczych rodzice lub słuchacz powinni odpowiedzieć, czy skorzystają ze wskazanych sposobów dostosowania (art. 44zzr ust. 12 – 14 UoSO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak powinien wyglądać taki program profilaktyczno-wychowawczy dla przedszkola , aby był zgodny z nową podstawą programową?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W zeszłym tygodniu wysłałam do Państwa pytanie dotyczące pozbawiania nadgodzin nauczycieli dyplomowanych i przekazywania ich nauczycielom o niższych stopniach awansu w celu oszczędności…na "prośbę" organu prowadzącego.
Nie otrzymałam odpowiedzi … jakie są zwyczaje w Państwa portalu? gdzie mam szukać odpowiedzi? czy dostanę powiadomienie, że jest już ona przygotowana?
Pozdrawiam
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Prosze o wzór dokumentu - sprawozdanie półroczne pracy wych.- dydaktycznej nauczyciela przedszola uwzględniając podstawę programową.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W związku z likwidacją i wykreśleniem z ewidencji Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1, a tym samym utworzeniem w to miejsce nowej Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 2 prowadzonej przez nowy organ,zwracamy się z prośbą o udzielenie nam wskazówek jakie działania należy podjąć, aby dokumenty NPPP nr1 zostały przekazane NPPP nr 2. Zgodnie z art. 84 pkt 4 ustawy dokumentację należy przekazać organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny ( w tym wypadku proszę o przesłanie procedur przekazania).
Nasi dotychczasowych klienci, niejednokrotnie powracają do nas na diagnozy, konsultacje, terapie lub po dodatkowe odpisy opinii, czy też proszą o wgląd do badań. Przekazanie tych dokumentów organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny byłoby w tym momencie bardzo dużym utrudnieniem dla osób korzystających z naszych usług (byli by przekierowywani do Kuratorium), a także specjalistów obecnie przeprowadzających badania i konsultacje z uwagi na niemożność wglądu do dotychczasowej dokumentacji. Podkreślam, że zmienił się tylko organ prowadzący oraz nazwa poradni. Zmiana nastąpiła na zasadzie „przejęcia” poradni poprzez wykreślenie z ewidencji starej i wpisanie nowej placówki, natomiast zatrudniona kadra, wyposażenie oraz siedziba pozostały bez zmian. Sensowne wydaje się być w tym przypadku przekazanie dokumentacji pomiędzy dwoma organami co z pewnością ułatwiło by pracę specjalistów oraz funkcjonowanie poradni, a także było by z korzyścią dla dzieci i młodzieży korzystającej nadal z naszych usług, których dobro jest naszym dobrem najwyższym. W związku z tym proszę o udzielenie informacji jakie działania należy podjąć, w przypadku: - przekazania całej dokumentacji nie do organu sprawującego nadzór pedagogiczny, ale aby przekazanie nastąpiło pomiędzy dwoma organami prowadzącymi poradnię (byłym i obecnym), oraz - kiedy rozpoczęto badania w kierunku Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka, a kontynuacja nastąpi w NPPP nr2 ( badanie psychologiczne i pedagogiczne wykonane na testach dla dzieci powtórzone w ciągu miesiąca będzie nierzetelne i nie odzwierciedlające faktycznego stanu zdolności i kompetencji dziecka).
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Mamy sztandar szkoły podstawowej. Jesteśmy zespołem szkół. Chcemy zmienić sztandar. Co musimy zrobić?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe