Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o pomoc w następującej sprawie. W mojej szkole (CKU dla dorosłych) jeden ze słuchaczy (obecnie słuchacz III semestru nauki) chciałby, aby uznano mu opinię psychologiczno-pedagogiczną, w celu zgłoszenia go do egzaminu maturalnego (w przyszłym roku szkolnym) jako dyslektyka. Z opinii wyraźnie wynika, że słuchacz ma zaburzenia o podłożu dyslektycznym, lecz moje wątpliwości budzi fakt, iż opinia ta została wydana, gdy uczeń chodził do szkoły podstawowej i miał 11 lat. Czy w takim układzie można uznać tego typu opinię? Czy fakt, że została ona wydana w roku 2011 nie ma (bądź też właśnie ma) znaczenia? Na jakiej podstawie można zgłosić słuchacza dorosłego do egzaminu maturalnego jako dyslektyka? O ile w ogóle istnieje taka możliwość.
Opinia o specyficznych trudnościach w uczeniu się, wydana najwcześniej po ukończeniu III klasy szkoły podstawowej i nie później niż do ukończenia szkoły podstawowej, zachowuje swoją ważność na egzaminach na kolejnych etapach edukacyjnych - słuchacz z dysleksją uzyskał ją w czasie obowiązywania § 4 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 czerwca 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych, Dz.U. z 2015 r., poz. 843 i nie musi uzyskiwać nowej opinii, ponieważ na jej podstawie jest uprawniony do skorzystania z dostosowania warunków egzaminu do jego potrzeb edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych wynikających z rodzaju tych trudności, gdyż egzamin będzie zdawał na podstawie przepisów obowiązujących przed reformą oświaty (art. 44zzr ust. 5 UoSO w zw. z art. 297 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 60). Przedmiotowa opinia powinna zostać złożona przez słuchacza wraz z deklarację przystąpienia do egzaminu (art. 44zzzg UoSO). Rada pedagogiczna powinna wskazać sposób dostosowania warunków egzaminu spośród możliwych sposobów wymienionych w komunikacie CKE. Następnie dyrektor lub upoważniony przez niego nauczyciel informuje na piśmie rodziców lub pełnoletniego słuchacza o wskazanych sposobach dostosowania warunków egzaminu. W terminie 3 dni roboczych rodzice lub słuchacz powinni odpowiedzieć, czy skorzystają ze wskazanych sposobów dostosowania (art. 44zzr ust. 12 – 14 UoSO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W arkuszu ocen ucznia szkoły podstawowej widnieje przedmiot "religia/etyka". W naszej szkole na życzenie rodziców nauczany jest przedmiot "religia". Czy w związku z tym należy skreślić przedmiot etyka, pozostawiając religię? Nie doczytałam się ani: a) w rozporzadzeniu MENiS z dnia 19 lutego 2002r., b) rozporzadzeniu MENiS z dnia 29 maja 2003r., c) rozporzadzeniu MEN z dnia 16 lipca 2009r. w sprawie prowadzenia przez szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania.
- W związku z likwidacją i wykreśleniem z ewidencji Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1, a tym samym utworzeniem w to miejsce nowej Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 2 prowadzonej przez nowy organ,zwracamy się z prośbą o udzielenie nam wskazówek jakie działania należy podjąć, aby dokumenty NPPP nr1 zostały przekazane NPPP nr 2. Zgodnie z art. 84 pkt 4 ustawy dokumentację należy przekazać organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny ( w tym wypadku proszę o przesłanie procedur przekazania).
Nasi dotychczasowych klienci, niejednokrotnie powracają do nas na diagnozy, konsultacje, terapie lub po dodatkowe odpisy opinii, czy też proszą o wgląd do badań. Przekazanie tych dokumentów organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny byłoby w tym momencie bardzo dużym utrudnieniem dla osób korzystających z naszych usług (byli by przekierowywani do Kuratorium), a także specjalistów obecnie przeprowadzających badania i konsultacje z uwagi na niemożność wglądu do dotychczasowej dokumentacji. Podkreślam, że zmienił się tylko organ prowadzący oraz nazwa poradni. Zmiana nastąpiła na zasadzie „przejęcia” poradni poprzez wykreślenie z ewidencji starej i wpisanie nowej placówki, natomiast zatrudniona kadra, wyposażenie oraz siedziba pozostały bez zmian. Sensowne wydaje się być w tym przypadku przekazanie dokumentacji pomiędzy dwoma organami co z pewnością ułatwiło by pracę specjalistów oraz funkcjonowanie poradni, a także było by z korzyścią dla dzieci i młodzieży korzystającej nadal z naszych usług, których dobro jest naszym dobrem najwyższym. W związku z tym proszę o udzielenie informacji jakie działania należy podjąć, w przypadku: - przekazania całej dokumentacji nie do organu sprawującego nadzór pedagogiczny, ale aby przekazanie nastąpiło pomiędzy dwoma organami prowadzącymi poradnię (byłym i obecnym), oraz - kiedy rozpoczęto badania w kierunku Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka, a kontynuacja nastąpi w NPPP nr2 ( badanie psychologiczne i pedagogiczne wykonane na testach dla dzieci powtórzone w ciągu miesiąca będzie nierzetelne i nie odzwierciedlające faktycznego stanu zdolności i kompetencji dziecka).
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W bieżącym roku szkolnym 2017/18 wystartowaliśmy z I klasą Szkoły Branżowej I stopnia oraz VII klasą Szkoły Podstawowej. Koniec roku szkolnego zbliża się nieubłaganie, a my pozostajemy wciąż z kłopotem jakie dla tych dwóch klas powinny zostać przygotowane arkusze świadectw do wypełnienia ? Jedyny (chyba najaktualniejszy) dokument z Dz. U. RP z dn. 27 stycznia 2017 i Poz. 170 podaje co prawda przykładowe sygnatury świadectw, ale NIE MA TAM NIC O KLASIE VII SP, CZY BRANŻOWEJ I st. ! Przepis mówi o szkołach zawodowych, które transformację przechodzą, iż mają stosować w klasach II i III nadal wcześniej ustalone numery świadectw, jednak nie ma żadnej wzmianki co z klasami pierwszymi (I) branżowej, które przecież i tak jak w naszej szkole, ruszyły w tym roku szkolnym. Wyżej wymieniony przeze mnie dokument również mówi o świadectwach promocyjnych i ukończenia klas starszych SP, ale tylko IV - VI i znów nic o klasach VII SP. Bardzo proszę o pomoc i wyjaśnienie tych zawiłości.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Niepubliczny Punkt Przedszkolny jest czynny w godzinach 8-13, czy w tym czasie może odbywać się rehabilitacja w ramach rewalidacji?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkoła podstawowa zobligowana jest do zorganizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim, gdy ukończy on 16 lat? Jeśli tak, do którego roku życia zapewnia te zajęcia w szkole podstawowej?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe