Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy szkoła podstawowa zobligowana jest do zorganizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim, gdy ukończy on 16 lat? Jeśli tak, do którego roku życia zapewnia te zajęcia w szkole podstawowej?
Zgodnie z §1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim (Dz. U. z 2013 r., poz. 529) zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze, zwane dalej "zajęciami", organizuje się dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim, posiadających orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych wydane przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradniach specjalistycznych, zgodnie z przepisami w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych.
Zajęcia organizuje się dla dzieci i młodzieży od początku roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym kończą 3 lata, do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym kończą 25 lat.
Przepis wprost stanowi, że granicą wieku jest tu 25 lat.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam! Chciałam zapytać o podane warianty nadzoru pedagogicznego.Wraz ze zmieniającą się datą publikaci zmienia się ich forma.Czy nadzór ped.przygotowany w/g wariantu I jest nadal aktualny, czy należy go przygotować w formie podanej póżniej tj. np w/g wariantu dla szkoły podst., czy gimnazjum? Wariant I odwołuje się do paragrafu 20 rozporządzenia , a te pożniejsze do paragrafu 21?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Wzór pisma do organu prowadzącego, w sprawie uruchomienia nauczania indywidualnego w szkole podstawowej
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Naszą szkołę podstawową i gimnazjum prowadzi stowarzyszenie i jesteśmy placówkami wewnętrznymi (posiadamy taki sam NIP i REGON).Czy mamy obowiązek zakładać oddzielne konta w banku, na które Gmina będzie przekazywała dotację?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektorzy placówek niepublicznych, prowadzonych przez stowarzyszenia mogą żądać od rodziców uczniów realizujących obowiązek szkolny, oświadczeń w sprawie ubezwłasnowolnienia swoich dzieci? Czy rodzic dziecka może ujawnić dyrektorowi takiej placówki czy jest opiekunem prawnym? Czy jest to tajemnica rodzica?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy od 1 września 2017r. jest obowiązkowe opracowanie raportu o stanie realizacji zadań oświatowych szkoły podstawowej?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe