Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o pomoc jak organizować kształcenie ucznia klasy pierwszej szkoły podstawowej ogólnodostępnej posiadającego orzeczenie o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu umiarkowanym, czy konieczny jest nauczyciel dodatkowy realizujący treści programowe, czy też nauczanie może odbywać się z klasą przez nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej tylko program , formy i metody dostosowane do dziecka (w klasie jest 8 dzieci) i zajęcia rewalidacyjne prowadzone przez specjalistów.
Przepisy ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm. oraz rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz.U. z 2017 r., poz. 1578 nie przewidują obowiązku zatrudnienia dodatkowego nauczyciela do realizacji podstawy programowej z uczniem z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w oddziale ogólnodostępnym. Na podstawie art. 127 ust. 3 PO dla takiego ucznia dostosowuje się program nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia. Dostosowanie następuje na podstawie opracowanego dla ucznia indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego uwzględniającego zalecenia zawarte w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. W IPET przewiduje się dla ucznia dodatkowe zajęcia prowadzone przez nauczycieli i specjalistów, w tym rewalidacyjne, zgodnie z § 6 ust. 1 ww. rozporządzenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie dokumenty musi przygotować dyrektor przedszkola niepublicznego?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie poprawnego zwrotu stosowanego w zapisie w protokołach rad pedagogicznych. Jak powinno być sformułowane zdanie: "posiedzenie rady pedagogicznej", czy "zebranie rady pedagogicznej"?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W połowie lutego wpłynął do dyrektora szkoły wniosek o ocenę pracy nauczyciela. W myśl przepisów dyrektor ma na dokonanie takiej oceny 3 miesiące. Niestety w obecnej sytuacji (koronawirus) dyrektor nie zdążył odbyć zapowiadanej na koniec marca obserwacji, nie może też wziąć pod uwagę obserwacji z ubiegłego roku, ponieważ nauczyciel wnioskujący o ocenę w ciągu ostatnich dwóch lat przebywał na urlopie macierzyńskim i urlopie dla poratowania zdrowia. Jak zgodnie z prawem dyrektor ma wywiązać się ze swoich obowiązków?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel dość często bierze krótkie 2-3 dniowe zwolnienia lekarskie. W związku z powyższym i pomimo zastępstw nie ma możliwości zrealizowania podstawy programowej w klasie programowo najwyższej. Co w takiej sytuacji powinien zrobić dyrektor szkoły? Czy prawne jest przydzielanie takiemu nauczycielowi zastępstw płatnych po lekcjach danej klasy po za ich normalnym planem lekcji? Jaka jest podstawa prawna?
- Uczeń klasy III szkoły podstawowej ma 8 godzin nauczania indywidualnego, czy w tych godzinach powinien być j. angielski?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe