Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o podanie procedur zamiany drugiego języka w szkole podstawowej i gimnazjum. Zamiana ta dotyczy stopniowego wycofywania języka rosyjskiego a wprowadzenia języka niemieckiego w klasie IV szkoły podstawowej i w klasie I gimnazjum. Dziekuję
Procedura zmiany języka została zamieszczona w serwisie.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
-
Procedura zmiany nauczanego języka
Liczba stron w dokumencie: 2
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Co oznacza zapis w nowym rozporządzeniu o dokumentacji, że odnotowuje się liczbę nieobecności usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych na zajęciach edukacyjnych? Czy mamy liczyć na każdym przedmiocie, czy ogólnie na wszystkich zajęciach? Czy dotyczy to ogólnie całego zespołu , czy każdego ucznia osobno. Z rozporządzenia nie wynika wprost, że każdego ucznia. Mam jeszcze jedno pytanie - jakie mają być dzienniki do zajęć organizowanych w ramach z.kartowych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy realizacji wychowania fizycznego zgodnie z nową podstawą programową w szkole ponadgimnazjalnej. Jakie akty prawne to regulują?
Wydaje mi się, że każdy nauczyciel powinien sam napisać program w oparciu o potrzeby grupy - czy to prawda?
Ile może liczyć maksymalnie grupa na w-fie? Czy jeżeli grupa jest mała czy jest obowiązek podziału na chłopców i dziewczynki?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy przedszkole publiczne działające na podstawie statutu, którego organem prowadzącym jest gmina ( samorząd terytorialny), powinna oprócz statutu przedszkola posiadać REGULAMIN ORGANIZACYJNY (takie regulaminy mają w mojej gminie wszystkie instytucje gminne typu: biblioteka, pływalnia, jednostka kultury). W ostatnim czasie zostałam poproszona przez organ prowadzący( gminę) o dostarczenie regulaminu organizacyjnego przedszkola. Tak więc proszę o pomoc i podstawę prawną .
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Wpis do dziennika - przedszkole niepubliczne. Proszę o rozwianie wątpliwości w sprawie codziennych wpisów do dziennika zajęć. Oczywiście czytałam propozycję zawartą we wzorach. Często czytam i słyszę, że należy odnosić się do piątych części dnia, w rozliczeniu tygodniowym. Czy i jak należy to zaznaczyć? Program "Tropiciele" podaje propozycję zapisu i nie ma tu takich adnotacji: Propozycja zapisu w dzienniku zajęć: 1. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do zabaw, korzystania z gier planszowych i układanek. Porządkowanie miejsca zabawy po jej zakończeniu. 2. „Gimnastyka buzi i języka” – usprawnianie narządów mowy z wykorzystaniem wiersza Gdzie jesteś języczku? G. Waśkiewicz. 3. Zestaw porannych zabaw ruchowych nr 3 – rozwijanie sprawności fizycznej dzieci. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkami. 4. „Nasze warzywa” – układanie warzyw w Kąciku przyrody, nazywanie ich i klasyfikowanie, określanie koloru i wielkości. Wskazywanie części jadalnych roślin. Rozwijanie słownictwa, zmysłu dotyku i węchu. 5. Dary jesieni – osłuchanie z piosenką J. Bernat. 6. Zabawy dowolne w sali. 7. Zabawy dowolne w ogrodzie przedszkolnym – przestrzeganie zasad bezpiecznego korzystania ze sprzętu terenowego. Reagowanie na sygnał zbiórki. 8. Co z sadu, co z ogrodu – teatrzyk kukiełkowy do opowiadania I. Salach. Uważne słuchanie tekstu mówionego, przypomnienie nazw drzew owocowych, rozumienie pojęć: owoce i warzywa, rozmowa o tym, skąd pochodzą owoce i warzywa (sad, warzywnik, pole). 9. „Warzywa” – klasyfikowanie obrazków warzyw z WM. 10. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Gry i zabawy stolikowe. Będę wdzięczna za praktyczne wskazówki. Dziękuję.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel ma przyznane WDZWR z grupa 19 godz. Okazuje się, że na zajęcia będą uczęszczać tylko dziewczynki. Czy dyrektor ma prawo obniżyć liczę godz. z 19 na 14? Czy nauczyciel może rozbudować swój plan zajęć na przyznaną liczbę godzin? Proszę o podstawę prawną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe