Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o odpowiedź na następujące pytanie: jakie działanie podejmuje dyrektor, jeśli rada pedagogiczna opiniuje projekt organizacyjny negatywnie?
Podstawa prawna:
1) USTAWA z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.),
Art. 41. 2. Rada pedagogiczna opiniuje w szczególności:
4) propozycje dyrektora szkoły lub placówki w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
Ustawa nadaje radom pedagogicznym kompetencje opiniujące dotyczące zakresu przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
W sprawach spornych dobrym zwyczajem jest indywidualna rozmowa z nauczycielami przed zebraniem rady pedagogicznej, na której opiniuje się propozycje zadań przydzielanych nauczycielom.
Podczas rozmowy można przekonać nauczycieli co do potrzeb szkoły i uczniów lub ew. zmienić propozycje i dostosować je także do możliwości, zainteresowań, predyspozycji nauczycieli.
W sytuacji opisanej w pytaniu dyrektor ma następujące możliwości:
1) podtrzymać swoje propozycje, bowiem opinia rady pedagogicznej nie jest wiążąca,
2) przedyskutować z nauczycielami problem i ponownie podjąć temat na następnej naradzie. Doradzam to drugie wyjście.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jeżeli upłynął okres na jaki była opracowana koncepcja pracy, to w jaki sposób należy przeprowadzić, podsumowanie w/w przed opracowaniem kolejnej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak z punktu widzenia prawnego i organizacyjnego najlepiej rozwiązać zajęcia specjalistyczne w przedszkolu, wynikajace z zaleceń orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego w ramach pomocy psychologiczno- pedagogicznej? W jakich godzinach mogą się odbywać te zajęcia np. logopedia, SI ( niepłatne ) wchodzace w zakres zajęć rewalidacyjnych, które prowadzą nauczyciele-specjaliści, a nie nauczyciel przedszkola? Czy zajęcia mogą się odbywać w czasie pięciu godzin realizacji podstawy programowej, jeżeli dziecko przebywa tylko te godziny w przedszkolu czy po realizacji tych godzin?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w sprawie odroczenia obowiązku szkolnego zasięga się opinii rady pedagogicznej? Jeśli tak, to proszę o wzór uchwały.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy można prosić prosić o wzory dokumentów dla placówki takiej jak internat a dotyczące nadzoru pedagogicznego, hospitacji?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń ósmej klasy może mieć wstrzymane świadectwo i wyznaczony egzamin poprawkowy na sierpień?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe