Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dyrektor przedszkola może organizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną w godzinach realizacji podstawy programowej? Czy podmioty z zewnątrz np. poradnia mogą realizować pomoc psychologiczno-psychologiczną w przedszkolu na podstawie porozumienia zawartego miedzy Gminą, a tą poradnią?
W przedszkolu zajęcia z pomocy psychologiczno – pedagogicznej mogą być prowadzone w czasie przeznaczonym na realizację podstawy programowej, na zasadach zgodnych ze statutem przedszkola i zgodnie z ramowym rozkładem dnia, ponieważ podstawa programowa nie wyodrębnia ich jako zadania dodatkowe – art. 102 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm., § 12 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli, Dz.U.z 2017 r., poz. 649 ze zm., załącznik nr 1 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej, Dz.U. z 2017 r., poz. 356.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o pomoc jak organizować kształcenie ucznia klasy pierwszej szkoły podstawowej ogólnodostępnej posiadającego orzeczenie o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu umiarkowanym, czy konieczny jest nauczyciel dodatkowy realizujący treści programowe, czy też nauczanie może odbywać się z klasą przez nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej tylko program , formy i metody dostosowane do dziecka (w klasie jest 8 dzieci) i zajęcia rewalidacyjne prowadzone przez specjalistów.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W szkole funkcjonuje księga protokołów posiedzeń Rady Pedagogicznej (wydruki) - jak należy prawidłowo spinać kartki (oprawa, bindowanie, wpinanie do skoroszytu)? Czy są na to odpowiednie uregulowania?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Od którego roku szkolnego będą obowiązywać nowe wzory świadectw z rozporządzenia w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych z kwietnia 2018 roku? chodzi mi o szkoły średnie (liceum i technikum).
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W przedszkolu niepublicznym piszemy plany miesięczne. Wiem, że wpisy w dzienniku muszą być identyczne jak w planach czy zatem jeśli dodatkowo z dnia na dzień wymyślę np. nową opowieść czy pracę plastyczną można dodatkowo wpisać w dziennik czy trzeba koniecznie mieć pokrycie w zeszycie planów miesięcznych?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Troje dzieci sześcioletnich - z oddziału przedszkolnego zostało zakwalifikowanych do wsparcia logopedycznego . Logopeda zabiera te dzieci na zajęcia w czasie ramowym ( 5 godz.) gdy przewidziany jest czas na zabawy spontaniczne, zgodne z zainteresowaniem . Czy taka organizacja zajęć z logopedą jest zgodna z prawem ? Podobnie jest z zajęciami wczesnego wspomagania dziecka. Czy można tak organizować zajęcia czy też czas dowolny zabawy jest traktowany jako czas ramowy i oba rodzaje zajęć należy organizować po piątej jednostce ?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe