Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o informację czy ze względów prawno-oświatowych ma znaczenie czy zespół placówek tj. przedszkole, szkoła podstawowa i gimnazjum będą się nazywać Niepubliczny Zespół Placówek Edukacyjnych, czy też Niepubliczny Zespół Placówek Oświatowych w pierwszym przypadku najczęściej spotykam placówki integracyjne specjalne, ale nie tylko czy to zatem ma znaczenie, bo rozumiem, że do kuratorium zgłaszamy szkołę podstawową jako podmiot i gimnazjum bo przedszkole tylko do urzędu gminy a jaka nazwa wspólna będzie dla tych wszystkich placówek to tylko kwestia dyrektora?
Nadanie nazwy zespołowi oraz pierwszy statut to kompetencje organu prowadzącego. Statut przedszkola niepublicznego powinien określać: 1) nazwę przedszkola oraz jego zadania, 2) osobę prowadzącą przedszkole, 3) organy przedszkola oraz zakres ich zadań, 4) organizację przedszkola, 5) prawa i obowiązki pracowników oraz uczniów, w tym przypadki, w których uczeń może zostać skreślony z listy uczniów, 6) sposób uzyskiwania środków finansowych na działalność przedszkola,7) zasady przyjmowania uczniów do przedszkola. Na podstawie art. 31, art.89. USO nadzór pedagogiczny nad szkołami i placówkami niepublicznymi sprawują właściwi kuratorzy oświaty (…). Nadzorowi pedagogicznemu w przedszkolu niepublicznym podlega: - realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego, - przestrzeganie statutu, - przestrzeganie praw dziecka, - zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki. Gmina dokonuje wpisu do ewidencji w ciągu 30 dni od daty zgłoszenia przedszkola niepublicznego oraz wydaje odpowiednie zaświadczenie. Kopię tego zaświadczenia przesyła do właściwego kuratora oświaty i organu podatkowego. Osoba prawna lub fizyczna , która już prowadzi niepubliczne przedszkole lub niepubliczną szkołę podstawową a zamierza podjąć prowadzenie wychowania przedszkolnego w niepublicznych formach, o których mowa w art. 14a ust. 7 obowiązana jest wystąpić o dokonanie zmiany we wpisie do ewidencji. Zgłoszenie zmian w trybie art.82 ust.5 powinno zawierać projekt organizacji wychowania przedszkolnego, które ma być organizowane w danej formie.Art. 90a. 1. Osoba fizyczna lub osoba prawna niebędąca jednostką samorządu terytorialnego, prowadząca szkoły publiczne, szkoły niepubliczne lub placówki, może dla celów organizacyjnych połączyć je w zespół i określić zasady działania zespołu. Połączenie nie narusza odrębności szkół lub placówek w zakresie określonym w ustawie, w szczególności w zakresie uzyskiwania zezwolenia, cofania zezwolenia, wpisywania do ewidencji i wykreślania z niej, uzyskiwania i utraty uprawnień szkoły publicznej oraz uzyskiwania dotacji. Przepisy ustawy nie narzucają rozwiązań dotyczących nazwy zespołu, o którym mowa w pytaniu.
Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.); 2. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (ze zm.); 3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego (ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie akty prawne regulują przydzielenie godzin nauczania indywidualnego dla ucznia szkoły podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy zwykła kserokopia (bez potwierdzenia przez poradnię, która ją wydała, za zgodność z oryginałem) orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego jest wystarczającym dokumentem, aby szkoła zorganizowała pełną pomoc psychologiczno-pedagogiczną (w tym organizację zajęć rewalidacyjnych oraz innych form pomocy, o których mowa w orzeczeniu) uczniowi. Czy szkoła może oczekiwać od rodziców dostarczenia oryginału lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem orzeczenia o potrzebie kształcenie specjalnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaką dokumentację prowadzić monitorując podstawę programową?
- Czy każde zajęcia odbywające się poza szkołą mają status wycieczki? Organizujemy zajęcia w terenie, zajęcia rozwijające zainteresowania-uczniowie odbywają zajęcia surviwalowe. Mamy wątpliwości co do tego jak traktować takie wyjścia , jak je dokumentować i czy konieczny jest w takiej sytuacji wśród opiekunów pracownik pedagogiczny, czy niekoniecznie. Same zajęcia prowadzić zapewne będzie instruktor, który nie ma uprawnień pedagogicznych.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Organ prowadzący chce zabrać wszystkie godziny lub większość z pomocy psychologiczno-pedagogicznej realizowane zgodnie z zalecaniami z opinii Poradni, bo nie ma na te zajęcia pieniędzy. Twierdzi, że będzie realizował tylko zajęcia z orzeczeń.Proszę o podstawę prawną i informację czy może Organ Prowadzący ograniczyć ilość godzin.Jest to szkoła podstawowa w której uczy się 180 uczniów.Dziękuję
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe