Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Program wychowawczy, program profilaktyki, edukacja zdrowotna – razem czy osobno?
Nie ma znaczenia jaką formę przyjmie dokument zawierający zadania szkoły, o których mowa w pytaniu. Najważniejsze jest, by szkoła posiadała program profilaktyki i program wychowawczy (edukacja zdrowotna ) oraz je systematycznie realizowała. Oznacza to, że mogą to być dokumenty odrębne, ale spójne, dostosowane do wieku i potrzeb uczniów.
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pytanie dotyczy interpretacji rozporządzenie MEN z dnia 13.08.15 w sprawie warunków przechodzenia ucznia ze szkoły publicznej: §2.1 5) uczeń przechodzący z klasy I lub II technikum może być przyjęty do klasy I publicznego LO. Pytanie: co oznacza słowo może, czy uczeń, który ukończył klasę pierwszą i uzyskał promocje do klasy II może być przyjęty do LO ale obowiązkowo do klasy I, czy może być przyjęty do klasy I ale nie musi bo dyrektor wzorem wcześniejszych lat może przyjąć ucznia do klasy drugiej i zorganizować ewentualne wyrównanie różnic programowych. Proszę o interpretacje zapisu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W arkuszu organizacyjnym pracy szkoły należy podać ogólną liczbę godzin pracy finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący przedszkole/szkołę, w tym liczbę godzin zajęć edukacyjnych i opiekuńczych, zajęć rewalidacyjnych, zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz innych zajęć wspomagających proces kształcenia, realizowanych w szczególności przez pedagoga, psychologa, logopedę i innych nauczycieli. Które zajęcia należy umieścić w tym punkcie? (m.in. zajęcia edukacyjne, rewalidacyjne, logopedyczne, korekcyjno–kompensacyjne, rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne, zajęcia rozwijające uzdolnienia) .
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o odpowiedź na wątpliwość w jakich okolicznościach RP może uczniowi odmówić uczniowi zgody na egzamin klasyfikacyjny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na jakiej podstawie prawnej można wysłać na badania lekarskie nauczyciela mianowanego, wobec którego istnieją uzasadnione podejrzenia choroby psychicznej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Szanowni Państwo uprzejmie proszę o podanie procedur oraz podstaw prawnych utworzenia od nowego roku szkolnego 2016/2017 kl. I gimnazjum o profilu sportowym z rozszerzonym językiem angielskim. Bardzo serdecznie dziękuję za pomoc.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe