Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pytanie dotyczy interpretacji rozporządzenie MEN z dnia 13.08.15 w sprawie warunków przechodzenia ucznia ze szkoły publicznej: §2.1 5) uczeń przechodzący z klasy I lub II technikum może być przyjęty do klasy I publicznego LO. Pytanie: co oznacza słowo może, czy uczeń, który ukończył klasę pierwszą i uzyskał promocje do klasy II może być przyjęty do LO ale obowiązkowo do klasy I, czy może być przyjęty do klasy I ale nie musi bo dyrektor wzorem wcześniejszych lat może przyjąć ucznia do klasy drugiej i zorganizować ewentualne wyrównanie różnic programowych. Proszę o interpretacje zapisu.
Na podstawie § 2 pkt 5 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 13 sierpnia 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków przechodzenia ucznia ze szkoły publicznej lub szkoły niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej jednego typu do szkoły publicznej innego typu albo do szkoły publicznej tego samego typu, Dz.U. z 2015 r., poz. 1248 uczeń przechodzący z klasy I albo II technikum publicznego lub niepublicznego o uprawnieniach szkoły publicznej może być przyjęty do klasy I publicznego liceum ogólnokształcącego. Aktem wyższego stopnia do powołanego rozporządzenia jest art. 164 ust. 2 PO, który stanowi, że uczeń przechodzący ze szkoły publicznej lub szkoły niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej jest przyjmowany do odpowiedniej klasy szkoły publicznej innego typu, po dokonaniu oceny zakresu kształcenia zrealizowanego w szkole, do której uczeń uczęszczał, na podstawie kopii arkusza ocen ucznia, poświadczonej za zgodność z oryginałem przez dyrektora szkoły, do której uczeń uczęszczał, lub na podstawie zaświadczenia o przebiegu nauczania ucznia. W związku z tym dyrektor liceum może przyjąć ucznia II klasy technikum do I, jak i do II klasy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pytanie dotyczy klasyfikacji i promowania uczniów w szkole podstawowej. Czy Rada Pedagogiczna powinna podjąć na koniec roku 2 uchwały: w sprawie wyników końcowej klasyfikacji uczniów klasy VI, kończących szkołę oraz w sprawie wyników rocznej klasyfikacji i promocji (ucz. kl.I-V)? Czy mogła podjąć jedną i umieścić w niej informacje o uczniach kończących szkołę? Generalnie ile i jakie uchwały podejmuje Rada Pedagogiczna na koniec roku szkolnego (chodzi mi o uchwały dotyczące promocji, klasyfikacji i ukończenia szkoły)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jeśli rodzic w lipcu 2017 r. dostarczy orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na niepełnosprawność sprzężoną, to ucznia z takim orzeczeniem wykazywać w liście do starostwa od 1 sierpnia czy dopiero we wrześniu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie podstawy prawnej, która reguluje sposób wykorzystania tzw. "dni wolnych dyrektorskich". Dodam, że moja szkoła to Centrum Kształcenia Ustawicznego, w której funkcjonuje Liceum Ogólnokształcące oraz Kwalifikacyjne Kursy Zawodowe. Wiem, że generalnie obowiązuje 6 dni do wykorzystania w CKU, a 10 w LO. Nie wiem jak to pogodzić, by nie złamać przepisów. Proszę o wyjaśnienie za co z góry dziękuję.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do jakiego organu (prowadzącego, czy sprawującego nadzór pedagogiczny) powinien zwrócić się dyrektor szkoły z wnioskiem o sporządzenie oceny pracy.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Oddział przedszkolny w naszej szkole pracuje w godz. 7.30–15.30. Podstawa programowa w przedszkolu realizowana jest w godz. 8.00–14.00 (6 bezpłatnych godzin). Czy rodzic dziecka może sam wybierać godziny przyprowadzania i odbierania dziecka, nie przestrzegając godzin, w których realizowana jest podstawa programowa?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe