Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W arkuszu organizacyjnym pracy szkoły należy podać ogólną liczbę godzin pracy finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący przedszkole/szkołę, w tym liczbę godzin zajęć edukacyjnych i opiekuńczych, zajęć rewalidacyjnych, zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz innych zajęć wspomagających proces kształcenia, realizowanych w szczególności przez pedagoga, psychologa, logopedę i innych nauczycieli. Które zajęcia należy umieścić w tym punkcie? (m.in. zajęcia edukacyjne, rewalidacyjne, logopedyczne, korekcyjno–kompensacyjne, rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne, zajęcia rozwijające uzdolnienia) .
W § 17 ust.2a pkt 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz.U. z 2017r. poz. 649; Dz.U. z 2018r. poz. 691) został zawarty wymóg podania ogólnej liczby godzin pracy finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący szkołę, w tym liczbę godzin zajęć edukacyjnych i opiekuńczych, zajęć rewalidacyjnych, zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz innych zajęć wspomagających proces kształcenia, realizowanych w szczególności przez pedagoga, psychologa, logopedę i innych nauczycieli.
Na ogólną liczbę godzin złożą się zatem:
1) godziny zajęć edukacyjnych,
2) godziny zajęć opiekuńczych,
3) godziny zajęć rewalidacyjnych: zajęć przeznaczonych na naukę orientacji przestrzennej i poruszania się, naukę systemu Braille,a lub naukę innych alternatywnych metod komunikacji (uczniowie niewidzący), naukę języka migowego, naukę innych sposobów komunikowania się, w tym wspomagające i alternatywne metody komunikacji (AAC) (uczniowie niepełnosprawni z zaburzeniem mowy lub jej brakiem), zajęcia rozwijające umiejętności społeczne (uczniowie z autyzmem, w tym zespołem Aspergera),
4) godziny zajęć z zakresu pomocy psychologiczno –pedagogicznej: zajęć rozwijających uzdolnienia, zajęć rozwijających umiejętności uczenia się, zajęć dydaktyczno - wyrównawczych, zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, rozwijających kompetencje emocjonalno - społeczne oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym, zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu – w przypadku uczniów szkół podstawowych oraz uczniów szkół ponadpodstawowych, zindywidualizowanej ścieżki kształcenia,
5) godziny innych zajęć wspomagających proces kształcenia, realizowanych w szczególności przez pedagoga, psychologa, logopedę i innych nauczycieli.
Jednocześnie należy zwrócić uwagę, że w wyniku wejścia w życie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 4 kwietnia 2018r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz.U. z 2018r. poz.691) zmianie uległo dotychczasowe brzmienie § 17 rozporządzenia.
Podstawa prawna:
§ 17 ust.2a pkt 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz.U. z 2017r. poz. 649; Dz.U. z 2018r. poz. 691).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 18 stycznia 2005 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych.
Kształcenie dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w szkołach i oddziałach nie dłużej niż do ukończenia 24 roku życia w szkole ponadgimnazjalnej. Moje pytanie brzmi: Czy uczeń w ostatniej klasie szkoły ponadgimnazjalnej kończąc 24 lata w ciągu trwania roku szkolnego ma prawo do jej ukończenia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy mogę z dotacji na kształcenie specjalne (na dzieci niepełnosprawne) wypłacić nauczycielowi wychowania przedszkolnego grupy integracyjnej dodatek trudnościowy pokrywany w 100% z tej dotacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie świadectwo należy wydać uczniowi gimnazjum trzeciej klasy, który nie zdaje?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam serdecznie
Uczeń liceum ogólnokształcącego uzyskał na pierwszy semestr ocenę niedostateczną z wychowania fizycznego. Na drugi semestr dostarczył zwolnienie lekarskie (prawo do zwolnienia z zajęć). Decyzją dyrektora został zwolniony z zajęć w drugim semestrze. Czy pomimo oceny niedostatecznej na semestr uczeń może uzyskać promocję do następnej klasy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Różnica pomiędzy klasą a oddziałem. W Zespole szkół funkcjonuje technikum i zsz. Staramy sie utrzymać dotychczasowe kierunki kształcenia bo mamy doskonałą bazę dydaktyczno-techniczną i kadrę zawodową. W tym roku szkolnym, (za zgoda organu prowadzącego ) utworzona został jedna klasa pierwsza Technikum, i jedna ZSZ. Do technikum zostało przyjętych 48 uczniów, którzy kształcą się w 3 zawodach: 15 w zawodzie technik informatyk, 18 w zawodzie technik pojazdów samochodowych i 15 w zawodzie technik budownictwa. Uczniowie tego technikum realizują przedmioty ogólnokształcące w 2 grupach (po 19 osób) natomiast przedmioty zawodowe w 3 grupach odrębnie dla każdego zawodu. Opiekę wychowawczą powierzono 3 nauczycielom odrębnie dla każdego zawodu. Proszę o informacje jak w świetle obowiązujących przepisów prawa należy traktować ten ,,twór,, organizacyjny. Czy to jest jedna klasa z 3 oddziałami? Jeden Oddział z 3 klasami czy też jeszcze coś innego? Do ZSZ zostało przyjętych 38 uczniów w 2 zawodach (26+12). Ci mają 1 wychowawcę, wspólne przedmioty ogólne i odrębnie zawodowe. Pytania analogiczne jak wyżej. Pozdrawiam serdecznie i liczę na wyczerpująca odpowiedź?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe