Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne Zasady organizacji zajęć wspomagających uczniów (dodatkowe godziny dla wyrównania braków w nauce) zostały ustalone w § 10f–n rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej...

PORADA PRAWNA

03 lutego 2022 Prawo oświatowe

Pracuję w szkole prowadzonej przez osobę fizyczną. Etat w naszej placówce to 40 godz., w tym ok. 30 dydaktycznych. Co w związku z dodatkowymi godzinami dla wyrównania braków po nauce zdalnej? Nasza szkoła nie przeprowadziła takich zajęć. Co należy napisać w uzasadnieniu do kuratorium w razie kontroli?

Zasady organizacji zajęć wspomagających uczniów (dodatkowe godziny dla wyrównania braków w nauce) zostały ustalone w § 10f–n rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. poz. 493 ze zm.). Przepis § 10f ust. 1 ww. rozporządzenia stanowi, że od dnia 31 maja 2021 r. do dnia 22 grudnia 2021 r. w publicznych i niepublicznych:
1) szkołach podstawowych, w tym szkołach podstawowych specjalnych funkcjonujących w specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych – dla uczniów uczęszczających do klas IV–VIII,
2) szkołach ponadpodstawowych, w tym szkołach ponadpodstawowych specjalnych funkcjonujących w specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych – dla uczniów uczęszczających do wszystkich klas,
3) szkołach artystycznych realizujących kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej i liceum ogólnokształcącego – dla uczniów uczęszczających do klas odpowiadających klasom IV–VIII szkoły podstawowej i wszystkim klasom liceum ogólnokształcącego
– mogą być organizowane zajęcia wspomagające uczniów w opanowaniu i utrwalaniu wiadomości i umiejętności z wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych z zakresu kształcenia ogólnego oraz zajęć z języka mniejszości narodowej, języka mniejszości etnicznej i języka regionalnego.

Z treści przepisu jednoznacznie wynika, że organizowanie zajęć wspomagających nie jest obowiązkiem. W przypadku szkół niepublicznych zajęcia wspomagające są organizowane w ramach dotacji celowej. To od dyrektora/organu prowadzącego szkołę niepubliczną zależy ocena, czy w danej placówce wystąpi potrzeba organizacji zajęć i czy zostanie złożony wniosek o udzielenie dotacji. Organ prowadzący może ustalić, że w placówce przez niego prowadzonej uczniowie mimo nauki zdalnej nie potrzebują dodatkowej pomocy w opanowaniu i utrwalaniu wiadomości i umiejętności, gdyż dotychczasowa praca nauczycieli jest wystarczająca w tym zakresie.  

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT